יום שני, 8 באוגוסט 2016

המוסלמים: הסלמה חמורה בהר הבית, על סף טרגדיה

הפיקוח הישראל מתהדק || המוסלמים בלחץ

עוד עצורים מוסלמים בהר הבית  המוסלמים משדרים לחץ  בעניהם מדובר בשינוי מדיניות של ישראל ביחס להר הבית  לדברי הוואקף המוסלמי מדובר בהחרפה הבוטה ביותר מאז ששת הימים  למקרא הדברים, יש לזכור שמדובר גם בפוליטיקה פנימית ובמאבקי כח בין הרש"פ לבין ירדן וכן בניסיון ליצור דעת קהל אוהדת ברחוב המוסלמי לכל אחד מהצדדים  כדאי לקרוא  מומלץ להתייחס בחשדנות ובביקרותיות הראויה.

↓ בעניים מוסלמיות


ארבעה עצורים ביום שישי

המוסלמים מדווחים על מעצר ארבעה מוסלמים צעירים בכניסה להר הבית ביום שישי. לא ברור האם מדובר בתשאול, עיכוב או מעצר, אולם ברור שאת המוסלמים זה מלחיץ.


עצור נוסף מהוואקף שהורחק מהר הבית


אתמול בבוקר עצרה המשטרה את לואיי אבו-סעד, שכיר של הוואקף, העובד כשומר בהר הבית בשם. הוא נעצר סמוך לשער האריות, בעת שהיה בדרכו לעבודתו בהר הבית. לאחר חקירה הורחק איש הוואקף מהר הבית לתקופה של ארבעה חודשים.

קרוב משפחה של אבו-סעד אמר כי משטרת ישראל שיחררה את אבו-סעד אחר הצהריים לאחר חקירה בת מספר שעות בתחנת הקישלה. החוקרים מסרו לו צו חתום על ידי מפקד מחוז ירושלים ובו הרחקה לארבעה חודשים מהר הבית.

לדברי אבו-סעד הוא נחשד בהסתה למהומות בהר הבית, הפרעה לעבודת המשטרה והפרעה לשוטרים בעת ביצוע משימתם.


צירוף מקרים או הסלמה? תשאלו את המוסלמים

במאמר שפורסם באתר השייך לגורמים מוסלמיים הפעילים נגד ישראל בהר הבית נכתב: "ישראל הכריזה מלחמה נגד מסגד אל-אקצא, במיוחד, הפעם, על ידי התערבות בסמכות הוואקף המוסלמי במסגד, מניעת עבודות תחזוקה ומעצרם של עובדים ושומרים במסגד. המסר כאן מכוון נגד ירדן, אשר מפקחת על הר הבית. יש כאן מסר פוליטי עם השלכות מאוד חמורות."


עוד מוסיף הכתב, שהמהלכים האחרונים מלמדים, שמדובר בתחילת תהליך ישראלי של ניתוקה של הממלכה ההאשאמית מהנעשה בהר הבית ונטילת הסמכות המלאה על ידי ישראל.

לדבריו, ישראל מנסה הנעשה בהר הבית מלמד על כוונותיה של מדינת ישראל למנוע כל שינוי חיובי, מבחינתם, ביהודה ושומרון וגם בתוך גבולות 48', תוך פיתוח התישבות יהודית בכל חלקי ארץ ישראל.


כותב המאמר, המייצג את אותם גורמים שואל, איך ממשיכה הרשות הפלסטינית וגופים נוספים את התיאום הביטחוני עם ישראל, למרות הנעשה בהר הבית. לדבריו התיאומים הבטחוניים הם הדוקים ביותר ונעשים בדרגים הבכירים ביותר.


הוואקף: הסלמה חמורה, על סף טרגדיה

בדוח שפרסם הווקף המוסלמי נכתב על מעצרים של שומרים ועובדי הוואקף בהיקפים גדולים ובתואנות שווא. במיוחד כואב להם מעצרו של מהנדס הוואקף יחד עם עובדיו, עקב עבודות לא חוקיות בכיפת הסלע.

לדבריהם מדובר בהסלמה החמורה ביותר מאז "הכיבוש הישראלי של ירושלים וארץ הפלסטינית ב -1967", הכוללת:

  • פגיעה במחלקת הבינוי של הוואקף, תוך מניעת ביצוע תחזוקה, תיקונים, שיקום ושחזור ללא אישור של "שלטונות הכיבוש".
  • התעקשות של "שלטון הכיבוש" לא לפתוח את דלת השירותים שנפרצה בניגוד לחוק.
  • כניסת רכב חשמלי של המשטרה להר הביצ
  • מניעת שיעורי דת בהר הבית (הכוונה להרחקת מתפרעי המורביטאן והמורביטאת).
  • רישום מוסלמים הנכנסים להר הבית
  • כניסת יהודים במספרים הולכים וגדלים להר הבית.
לסיכום, קורא הכתב להתערבות ירדנית מיידית שתעצור את "הטרגדיה" בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה