יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

תגובה לרב הראשי: העליה להר הבית לא פסקה מעולם

לחזור בתשובה || לבנות את בית המקדש

מטה ארגוני המקדש התייחס לדבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף לפיהם מי שעלה להר הבית עליו לחזור בתשובה  הגאון הרב דוב ליאור הגיב לדברים בהודעה בעל פה.

אברכי כולל אור שלמה עם ראש הכולל הרב ישראל שליסל, חתן הרב שלמה רענן זצ"ל הי"ד בהר הבית
הרב שלמה רענן, נכד הראי"ה קוק הכהן זצ"ל עלה בעצמו להר הבית

↓ תגובת המטה המשותף לארגוני הר הבית והמקדש

"המטה לא מתערב במחלוקות בין רבנים וגדולי תורה. אולם, במטה דוחים את הנסיונות הקטנוניים של ההכחשה או ההתעלמות מגדולי ישראל התומכים, מעודדים ואף עולים בעצמם להר הבית", נאמר. "העליה להר הבית לא פסקה מעולם מאז בנין בית המקדש, כולל בכל שנות החורבן, אלא כאשר ממשלות אוייב הפריעו זאת. 

פועלו המעשי של הרב קוק לחידוש עבודת המקדש, הכרעותיו ההלכתיות על היכולת בכך, ועליית יוצאי חלציו להר הבית בהכרעתו המפורשת של בנו הרצי"ה, מנוגדנים כליל לטעויות ולהטעיות כאילו הרב קוק אסר את העליה למקומות המותרים שבהר הבית".

עוד נאמר "במטה ארגוני המקדש אכן פועלים לחזרה בתשובה, מההתרשלות בקיום מאות המצוות התלויות במקדש, כמעט שליש מתרי"ג המצוות שמסיבות לא רלוונטיות כיום יש מי שממשיכים להפנות להם עורף".

הרב דוב ליאור שליט"א מגדולי הפוסקים בדור ומתלמידיו של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, הגיב גם הוא לדברים ואמר שעולי הר הבית לא עוברים על שום מצווה ולהיפך - חובה גדולה לעלות בימינו להר הבית בטהרה (לחץ כאן לסרטון >>).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה