יום שישי, 23 בספטמבר 2016

התקרבו וקרבו, עלו והעלו - יצחק וטליה אימס

דרך ארוכה וסוחפת || יצחק וטליה אימס הי"ד

יום השנה השישי להירצחם של יצחק וטליה אימס הי"ד  חברים ממשיכים בדרכם ומספרים  לא שוכחים מי התחיל  ביום ראשון הקרוב תתקיים עליה לזכרם להר הבית  כמה מילים לזכרם לקראת יום השנה  סרטון מרגש עם הבת רוחמה  לפרטים על ערב התעוררות וכיסופים למקדש במוצ"ש ועל העליה להר הבית לחץ כאן >>


↓ זכות ראשונים

בראש השנה לפני לפני 16 שנים נסגר הר הבית ליהודים למשך שלוש שנים בעקבות עליית שרון להר ובעקבות מסע הרצח הערבי שהשתולל בארץ. לפני 13 שנים נפתח הר הבית מחדש ליהודים.

מיד לאחר פתיחת ההר החל יצחק אימס מבית חגי לעלות להר הבית מדי שבוע. הוא קיבץ סביבו חברים מקרית ארבע, מעלה אדומים, עפרה, מצפה יריחו ויחד הם עלו מדי שבוע להר הבית.

היו שבועות שהקבוצה הזו היתה הקבוצה היחידה שעלתה להר הבית במשך שבוע שלם. הקבוצה היתה מורכבת מפסיפס אנושי מגוון, אשר השפה הרוסית היתה שפתם של כמעט מחציתם.

למרות המבטא הרוסי הכבד, למרות השנים המועטות יחסית לאחרים בארץ, למרות הזמן הקצר יחסית מאז שהחל יצחק ללמוד תורה, יצחק נחשב בעיני כולם לתלמיד חכם וידען. תמיד היו דברי תורה שגורים בפיו, תמיד הוא ידע לענות על כל שאלה בענייני ההר והבית וגם בענייני היסטוריה, ארכאולוגיה, טופוגרפיה ועוד הוא היה בקיא. הוא ידע לצטט מקורות בעל פה ולהסבירם בטוב טעם.


דוברי רוסית רבים ביקשו לעלות עם יצחק להר הבית, גם כאלו שלא שמרו כלל תורה ומצוות. יצחק אהב את כולם, אבל יותר מכל הוא אהב את קונו. עד היום לו ברור לחבריו כיצד הצליח יצחק להשפיע בעדינות על יהודים אלו להטהר לפני העליה להר הבית. הוא לא ויתר על קוצו של יוד, אבל מפני לגרות לצד השני אי נוחות. 

את הגברים הוא לימד דיני חציצה ולקח אותם לטבול לראשונה בחייהם במקווה טהרה. את הנשים הוא שלח לאשתו טליה, כדי שתסביר להם את דיני הטהרה. בהר הבית הוא לימד אותם על אבות העולם - אל אברהם שעקד במקום את יצחק ועל יעקב שאמר מה נורא המקום הזה. 

יצחק השיב רבים מעוון המקום הקדוש שהזה. חבריו היו עדים ליהודים שעלו איתו להר הבית רק מתוך סקרנות, חזרו שוב ושוב עד שחזרו בלב שלם לאביהם שבשמים.

כיום עולים יהודים להר הבית מדי יום, אבל כולם זוכרים ומזכירים מי התחיל. כולם מזכירים את יצחק וטליה אימס הי"ד כשיושבים ליד שער הרחמים במקום שקבע יצחק ללימוד תורת הבית.

ביום רביעי ישבו חבריהם של יצחק וטליה עם עולים נוספים וסיפרו עליו ועל טליה. ביום ראשון יעלו חבריו עם המשפחה היקרה להר הבית ואחר כל יעלו להר הזיתים למקום מנוחתם מול מקום המקדש.

יצחק וטליה נרצחו על קידוש הם בדרך חזרה הביתה. הם זכו לילדים ונכדים שממשיכים בדרכם. הם זכו שרבים ממשיכים את הפעולות שהחלו בדרך לגאולת ההר ובנין הבית. יהי זכרם ברוך!

↓ סרטון מרגש עם הבת רוחמה

אנחנו מביאים שוב סרטון שפורסם לפני כחודש לאחר חתונת הבת רוחמה. רוחמה מספרת קצת על עצמה והרבה על הוריה המופלאים הי"ד. לכתבה המקורית לחץ כאן >>


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה