יום שישי, 23 בדצמבר 2016

בואו בחנוכה לפגוש הר הבית שלא הכרתם

עליה שקטה ורגועה להר הבית || משטרה מאירת פנים

חנוכה - החג היחיד שהסיפור התרחש בהר הבית • בחנוכה עולים בהמונינו להר הבית • המצב השתנה לטובה לבלי הכר • ההר שקט ורגוע • משטרת ישראל מקבלת בברכה את העולים • מדריכים מנוסים ממתינים לעולים ומדריכים אותם בהר הבית


↓ עולים להר הבית, משנים את המציאות

חנוכה הוא החג היחיד, בו האירועים המרכזיים של החג התרחשו בהר הבית. לא במצרים ובים סוף, לא בהר סיני, לא במדבר וגם לא בשושן הבירה, אלא כאן בהר הבית, בחצרות בית ה'.

בחנוכה צפויים יהודים רבים לעלות להר הבית, ביניהם בחורי ישיבות, תלמידי בתי ספר, יהודים רבים שיגיעו בגפם, הורים עם ילדים בכל הגילאים, סבים וסבתות.

רבנים, ראשי ישיבות ופעילי המקדש קוראים לכל יהודי לעשות מאמץ ולעלות בימי החנוכה בטהרה להר הבית.


פותחים בגנאי - זה היה המצב פעם...

יהודים רבים נרתעו בשנים האחרונות לעלות להר הבית מכמה סיבות:
  • פעם - בימי חג ומועד, השתרכו תורים ארוכים של יהודים בכניסה להר הבית.
  • פעם - התורים יכלו להמשך שעות ארוכות, אשר בסופן הממתינים לא זכו לעלות להר הקדוש.
  • פעם - קבלת הפנים המשטרתית לעולים לא היתה לבבית, במילים עדינות ולפעמים אף היתה עצבנית ומשפילה.
  • פעם - בהר הבית עצמו המתינו עשרות פעילי טרור מטעם התנועה האסלאמית, שכל מטרתם היתה להציק ליהודים.
  • פעם - ידי השוטרים בהר הבית היו כבולות ובמקום לטפל בפורעים המוסלמים, הם הוציאו את תסכולם על היהודים המותקפים.
  • פעם - כל מלמול ואף אמירת פסוק, היתה עלולה להסתיים במעצר.
  • פעם - ההרגשה הכללית היתה שמשטרת ישראל בהשראת השר הממונה, אהרונוביץ' רואה ביהודים בהר הבית כמטרד ועושה כל מאמץ כדי להרחיקם מההר.


מסיימים בשבח - מה נשתנה?
  • היום - למרות הגידול במספר העולים להר הבית, התורים כמעט נעלמו.
  • היום - משטרת ישראל יוצאת מגדרה כדי לקצר את התורים ולאפשר עליה שקטה ורגועה להר הבית של כל יהודי שמגיע בזמן לעמדת הבידוק.
  • היום - המשטרה הציבה בעמדת הבידוק שוטרים נחמדים שתודרכו היטב להעניק יחס הוגן ואדיב לעולי הר הבית.
  • היום - על השטרים מופקד קצין נחמד ואדיב שמנהל את התורים והבידוק בחן ובטוב טעם. כל עולה מקבל חיוך ויחס אנושי ואדיב.
  • היום - התנועה האסלאמית הוצאה מחוץ לחוק, זרימת כספי הטרור נעצרה בשיתוף פעולה של המשטרה והשב"כ, פעילי הטרור הורחקו מהר הבית, חלקם נעצרו ונשפטו.
  • היום - כתוצאה מהאמור לעיל, הר הבית שקט לחלוטין, אין גילויי עוינות כלפי יהודים. ילדים ותינוקות עולים בבטחה להר הבית וכולם יוצאים באווירה מרוממת, עם הבטחה לחזור שוב ובקרוב.
  • היום - תופעת מעצרי השווא כבר לא קיימת. נכון, המגבלות המשפילות קיימות, אך אין אכיפת יתר כמו בעבר.
  • היום - שרשרת הפיקוד בהר הבית, החל מהשר הממונה, ארדן ועד מפקד הר הבית, כולל מפקד המחוז, מפקד המרחב, מפקד יחידת המקומות הקדושים ושאר הקצינים, עושים רבות כדי לתת לעולים הרגשה שהם רצויים בהר ושהמשטרה לא נמצאת בצד הנגדי, אלא להפך.היום - 
  • היום - דומה שבניגוד לחמישים השנים האחרונות, בהן מצב היהודים בהר הבית נסוג באופן תדיר, כיום המצב משתפר באדיקות מתוך הרבה רצון טוב של משטרת ישראל.

ההמשך תלוי רק בנו

ההיסטוריה היהודית הוכיחה שבלי רצון ונחישות של היהודים הפשוטים, האחיזה בארץ ישראל תהיה רופפת ואף עלולה, חלילה, להשמט מידינו. לשלטון יש תפקיד חשוב, אבל בלי אחיזה אזרחית יכולת השלטון מוגבלת מאוד.

המדרש (מדרש תהלים י"ז, רמב"ן פר' קורח) מספר שהמגפה, בה נפלו שבעים אלף איש מישראל בזמן דוד, היתה בגלל חוסר רצון של העם לבנות את בית המקדש. רצונו העז של דוד לבנות את הבית לא הספיק ללא התעוררות עממית.

הסכמי אוסלו הוכיחו שמקומות בהם יהודים נאחזו במסירות נפש (כגון: מערת המכפלה וחלק מחברון, גוש עציון, קבר רחל, ישובי בנימין, בקעת הירדן, ישובי השומרון) נשארו בידינו ולעומתם שאר הארץ (כגון: בית לחם, שכם, יריחו, עיר גנים ורוב חברון) הופקרה ונחלת ה' עברה לידי צר ואויב.

עם כל הרצון הטוב של השלטון, המצב בהר הבית יתקדם רק בהתאם לדרישה הציבורית. הדרישה הציבורית תבוא לידי ביטוי בעליה המונית להר הבית.


איך משנים את המציאות? לעלות, לעלות ולעלות להר הבית

בניגוד לעבר, אז היתה חשיבות לפעילות מחאה בתוך ההר ובחוץ, כדי לעורר לבבות ולהאבק בהתנהלות השלטונית העוינת. כיום, בעקבות התפנית החיובית ביחס השלטונות ליהודים בהר הבית, הגורם המכריע בהתקדמות במצב, הוא ריבוי עליות יהודים להר הבית ונוכחות מרבית בשטח.

למרות השעות המצומצמות בהן מותר ליהודים לעלות להר הבית ולמרות המגבלות על גודל הקבוצות (מגבלה שהולכת ומצטמצמת), הר הבית יכול להכיל יהודים רבים נוספים פי כמה מהעולים כיום.

כלומר, אם יגיעו מדי יום להר הבית פי עשרה ממספר היהודים שמגיעים כיום, כולם יעלו בבטחה להר ללא המתנות מרובות.

לכן, הדבר החשוב ביותר שניתן וראוי לעשות למען אחיזה יהודית בהר הבית בדרך לבניין המקדש, הוא עליה להר הבית פעם ועוד פעם. עם הילדים, עם ההורים, עם האחים, עם חברים, עם תלמידים, העיקר להציף את הר הבית בהמוני יהודים כמהי מקדש.

אין צורך לתאם, פשוט טובלים במקווה טהרה, נועלים נעלי יום כיפור, מגיעים בשעות הפתיחה (7:00 עד 10:00 ו-12:30 עד 13:30) ועולים. מדריכים אדיבים ומנוסים ממתינים לכם בשער כל ימות השנה בשעות פתיחת הר הבית ליהודים, יצטרפו אליכם בהר וידריכו אתכם בטוב טעם על העבר והעתיד המפואר של הר הבית.

וכשהר הבית ימלא ביהודים העולים בטהרה לדרוש את ה', ההמשך יגיע...

קוּמוּ וְנַעֲלֶה צִיּוֹן אֶל ה' אֱ-לֹהֵינוּ

7 תגובות:

  1. כבר אין יותר מעצרי שוא?! זה שקר גמור !!! הפסיקו לצבוע את המציאות, שאמנם משתפרת בהדרגה, בצבעים ורודים מדי שלא מצויים בה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה יכול להשוות את המצב היום למצב לפני כמה חודשים? כמה מעצרים ללא כל סיבה מובנת וללא אזהרה מראש היו בחודשים האחרונים?

      נכון, האפליה קיימת, איסור על תפילה יהודית קיים, איסור השתחוויה קיים, אבל היחס השתנה כליל. לא עוצרים על מלמולים ועל הנעת שפתיים וגם כשיהודים מורחקים מההר הם לא נעצרים.

      כדאי לדייק בעובדות, חבל להכנס למשבצת הבכיינות התמידית.

      מחק
    2. אני מדייק יותר בעובדות! רק החודש הזה שוטרים שברו משקפיים לבחור ו*עצרו* אותו על שצעק את פסוק השמע.
      אסור להטעות את הציבור וזוהי חוצפה להגדיר אי-חריגה מהעובדות כבכיינות! אמירת אמת היא גם מצווה, אפילו אם אתה סבור שהיא אינה מחייבת אותך.

      מחק
    3. אז זהו שאינך מדייק בעובדות הנוגעות לדברים שכתבתי. בנוסף למה שכתבת, החודש גם נעצר יהודי יקר שלקח מעפר הר הבית (לאחר שהוזהר) ובחודש שעבר נעצרו בחורי חמד שהשתחוו בהר, אבל שים לב לנאמר בכתבה. בכתבה מדובר על מעצרי שווא והכוונה למעצרים מבלי שהעצור מבין את סיבת מעצרו.
      נכון! מעצר יהודי שקורא קריאת שמע, שהשתחווה, שהתפלל וכו' הוא עוול זועק לשמים, אך מדובר ביהודים שעשו מעשה בכוונה תחילה, תוך לקיחה בחשבון של התוצאה.
      לפני שנה יהודים היו נעצרים מבלי שהבינו למה - זה ההבדל!
      הכתבה לא פונה לממשלת ישראל ולא משלימה, חלילה, עם המדיניות המחפירה בהר הבית. הדברים מכוונים לציבור היהודי שחושש לעלות להר הבית ומציגים בפניו את השינויים במצב.
      היום יהודי יכול לעלות להר הבית מבלי חשש שייעצר ללא סיבה, גם אם לא מוצדקת.

      מחק
  2. קראתי ונהנתי.
    כאחד שעולה להר הבית כבר שנים רבות כמה פעמים בחודש, אני מזדהה עם כל מילה בכתבה. ההתנהלות המשטרתית עברה בהחלט שינוי מבורך. השוטרים כיום אינם עוינים והם נותנים הרגשה של שמחה על נוכחות יהודית בהר הבית.
    המצב עדיין לא גן עדן ובית המקדש עדיין חרב, אבל העליה והנוכחות בהר הבית הפכו להרבה יותר נעימים.
    אני מצטרף לדברי הכותב וקורא להמוני בית ישראל לעלות בטהרה להר הבית ולהווכח בשינויים במו עיניהם.

    השבמחק
  3. הטענה שנפסקו מעצרי השווא אכן לוקה בהגדרה שצריכה ביאור. מצד אחד כל מעצר על פולחן יהודי, הוא מעצר שווא. ואפילו גרוע מכך, מעצר נפשע. אולם אכן מעצר חינם או מדוייק יותר מעצר מתמיה/מפתיע, כבר לא מצוי בהר. בניגוד לעבר, העולים כיום אינם צריכים לחשוש כל רגע ממעצר. גם כאשר הם חשודים משהו הם מוזהרים תחילה.

    השבמחק