יום שישי, 30 בדצמבר 2016

דרישה מבגין להתפלל ולהדליק נרות בהר הבית

בימים ההם בזמן הזה || חנוכה תשל"ט בהר הבית

איש הר הבית, העיתונאי ארנון סגל ממשיך לרענן את זיכרוננו עם קטעי עתונות מהעבר • החוגים הלאומיים דרשו מראש הממשלה דאז, מנחם בגין להתפלל ולהדליק נרות חנוכה בהר הבית • הם הודיעו שבמקרה של סירוב, הם ידליקו נרות בשער המוגרבים ויניפו עליו דגל • דרישה נוספת של החוגים הלאומיים היתה לאפשר כניסת יהודים להר הבית משערים נוספים


↓ מעריב, א' בטבת תשמ"ט (31/12/1978)

החוגים הלאומיים" מתכוננים לעלות היום אחר הצהריים להר הבית, כדי להדליק שם את שמונת נרות החנוכה ולהניף את דגל ישראל, ובכך להפנגין את ריבונות ישראל על מקום קדוש זה.

גרשון סולומון, מראשי "החוגים הלאומיים ", מסר, כי הקבוצה. שתעלה להר הבית תכלול עשרות אנשים ובהם הרב משה סגל, הסופר פנחס פלאי והרב לואי רבינוביץ. הס מקווים, כי לא יפריעו להם לקיים את טקס הדלקת הנרות על הר הבית, שלדעתם יש בו הפעם חשיבות מיוחדת, נוכח המאבק הפוליטי העתיד להתנהל סביב אתר קדוש זה.

אם כוחות המשטרה ימנעו מהם את הכניסה להר הבית, כפי שאירע באחרונה בתשעה באב, יש בדעתם להניף את דגל ישהאל על שער המוגרבים. ולקיים את טקס הדלקת נרות החנוכה ליד השער הזה, שדרכו נכנסים אל הר הבית.

ה"חוגים הלאומיים” דורשים לפתוח שערי כניסה נוספים אל הר הבית, כדי לא להיות תלויים בשער המוגרבים הנמצא בשליטת המוסלמים. הם דורשים גם לבטל את תכנית הבינוי החדשה של רחבת של רחבת הכותל, כי הם רואים בה כוונה בה ליצור תחליף להר הבית עצמו. 

לדעתם, איו תחליף לעריכת תפילה יהודית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, בהר הבית עצמו.

מר גרשון סלומון שיגר אמש מברק אל ראש הממשלה, מנחם בגין, ובו ביקש ממנו לאפשר לקיים תפילה של יהודים והדלקת נרות חנוכה על הר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה