יום ראשון, 22 בינואר 2017

לעיתונאי אבי רצון יש מה להגיד על הנעשה בהר הבית

להתעשת, לא לפחד ולשנות את המציאות בהר הבית || אבי רצון

"הפחדנות צריכה להיפסק. אחרי שנגלה נחישות, שנאפשר בהר ביקורים ותפילות ותנועה סדורה והגיונית, גם הערבים יירגעו. הם לא גיבורים גדולים כל כך"

↓ ארנון סגל מראיין את אבי רצון 

"הר הבית הוא הכל, הוא תמצית חיי. מהיום שבו הושב ההר לידינו אבי עליו השלום לקח אותי, ואני בן 15, לפחות פעם אחת בשבוע לכל אזור האגן הקדוש. המסלול היה קבוע: הרובע היהודי, הכותל המערבי והר הבית. אין הרבה אנשים שהתפללו כמוני בהר הבית. אף אחד לא עצר אותי ולא שאל אותי אם אני מתפלל שחרית, מנחה, ערבית או מוסף, מחזיק מחזור לראש השנה או לשלוש רגלים. התפללתי ובכיתי, ואני עורג ליום שבו המציאות הזו תחזור. 

"חייתי במשך ארבע שנים באיטליה. הייתי קצין הביטחון של השגרירות שלנו שם, ואין עיתונאי איטלקי שהגיע לישראל ולא עשה יחד איתי את אותו מסלול שעשיתי עם אבי. 

"אני מאלו שרוצים מאוד להבין מדוע הפלג החרדי שבמשפחתי אוסר עלייה להר. אני לא מבין ולא מקבל זאת. לא שמעתי נימוקים ששכנעו אותי מדוע אין לעלות להר הבית, לא מהרב עובדיה ולא מהרב אלישיב ולא מהרב שך ולא מהרב שטיינמן ולא מהרב אוייערבאך ולא מהרב שלום כהן. אם אבא שלי, שהקפיד על קלה כבחמורה, ששמר תרי"ג מצוות, עלה להר והתפלל בו, אני זקוק לסנהדרין שלמה בכדי לשכנע אותי שאסור לעלות ולהתפלל בהר הבית. זה המקום הכי מרגש, הכי חשוב והכי יהודי שיכול להיות. אגב, כשעליתי עם אבי הקפדנו לטבול לפני כן".

מה דעתך על מעצר יהודים שמתפללים בהר כיום בידי המשטרה? 

"בא לי ללבוש שק על כך. על זה בוכה הנביא. הפחדנות צריכה להיפסק. אחרי שנגלה נחישות, שנאפשר בהר ביקורים ותפילות ותנועה סדורה והגיונית, גם הערבים יירגעו. הם לא גיבורים גדולים כל כך. באיטליה במשך שנים המשטרה פחדה להיכנס למסגדים, בעיקר בצפון איטליה, בכדי לעצור את ההסתה ולהתמודד עם האיסלאם הקיצוני. לפני כמה שנים החליט מפקד בכיר בקרביניירי האיטלקית להיכנס לתוך המסגדים, לעצור את האימאמים ולאיים על האחרים – והיום הם לא מעזים לפצות פה מעבר לתפילה חרישית. הבהירו להם שעם כל הכבוד, הם לא שולטים כאן והעולם איננו איסלאמי. נחושים איתם, והם לא מעזים להתקומם". 

איך אתה מסביר את העובדה שבישראל לא עושים זאת ולא דואגים להבהיר את חשיבות הר הבית עבורנו? 

"כי אנחנו שבויים בידי אנשי ססמאות. הייתי רוצה שהממשלה הזו תפסיק לפחד. אני מדבר גם על החרדים, שאני מכבד אותם ומשפחתי בחלקה הגדול היא חרדית, אבל אינני מקבל את תפיסותיהם. מקובלים עלי הרב דב ליאור, הרב דרוקמן ורבני הציונות הדתית שמאפשרים עליה ותפילה בהר – על פני הרבנים החרדיים המתנגדים להן. ייתכן שקיימים דברים שבהם אוכל לקבל את התיאולוגיה החרדית, אבל יש לי בעיה עם העובדה שהם מבטלים את הלאום שלנו. אני מאוכזב מזה מאוד". 

לדעתך ייתכן שינוי במדיניות הישראלית בהר לטובת היהודים? 

"אך ורק אם מדינת ישראל וכוחות הביטחון יתעשתו ולא יפחדו מהערבים. צריכים להיות נחושים. ירושלים זה לא טדי ולא מלחה ולא שוק מחנה יהודה ולא נחלאות. ירושלים ללא המקומות הקדושים בה היא כמו כפר סבא, חדרה, רעננה, באר טוביה וכפר ורבורג". 

תגובה 1:

  1. במקום תפיסה לוחמתית של הבוגד ברק תפיסה לוחמתית של קדושת הר הבית וארץ הקדש.

    השבמחק