יום שלישי, 21 במרץ 2017

תקדים - ישראל אירחה שגרירים זרים בהר הבית

מהפך תפיסתי ביחס הממשלתי? || ימים יגידו

אתמול הגיעו חמישה שגרירים מארגון אונסק"ו להר הבית עם שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה־הכהן • עד היום נהגה המדינה להזמין אורחים זרים לרחבת הכותל בלבד • אירוח ביקורים רשמיים של אורחים זרים בהר הבית נעשה עד היום על ידי הוואקף המוסלמי • פעילי המקדש מקווים שמדובר בשינוי מגמה

שגרירי אונסק"ו בהר הבית ישראל היום, צילום מסך

↓ ביקור היסטורי, שינוי מגמה אפשרי

באתר של "ישראל היום" דווח הבוקר, שאחרי שאונסק"ו החליטה להתעלם מהקשר ההיסטורי והדתי של העם היהודי וישראל להר הבית, הגיעו אתמול חמישה שגרירים מהארגון לסיור באתר, עם שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה־הכהן, במטרה להשפיע על הצבעות הארגון בעתיד. 

החמישה - נציגי המדינות האיטי, קרואטיה, גאנה, קניה וטנזניה - עורכים ביקור בן שישה ימים בארץ, שאירגן ומימן הוועד היהודי־אמריקני (AJC) בסיוע משלחת ישראל לאונסק"ו. 

שגריר קניה לאונסק"ו, פרופ' ג'ורג' גודיה, סיפר: "כעת ברור לי הרבה יותר מה הם האתגרים והמורכבויות שישראל נאלצת להתמודד עימם יום־יום ועושה זאת באופן מרשים".

ותיקי פעילי הר הבית, המעורים היטב בפעילות סביב הר הבית בחמישים השנים האחרונות, לא זוכרים מקרה דומה של אירוח רשמי של מדינת ישראל של נציגים זרים בהר הבית ללא מעורבות הוואקף המוסלמי. מדינת ישראל הסתפקה עד כה בביקורים רשמיים למרגלות הר הבית בסמוך לכותל המערבי.

גורמים במטה המשותף של תנועות הר הבית והמקדש מקווים שמדובר בשינוי מדיניות ממשלתית והחזרה הדרגתית של הר הבית למקומו הראוי בתודעה הישראלית. 

הגורמים מקווים שהתהליך יביא לכך שהר הבית יפסיק להיות החצר האחורית והמוסתרת של הכותל המערבי, אלא יתפוס את מקומו המרכזי והראוי בתודעה הציבורית. רק כך ישתנה היחס הבינלאומי למקום הקדוש היחיד לעם ישראל.

3 תגובות:

  1. אני מוקיע אותך בשם כל עולי ההר בטהרה וביראה
    אתה גועל נפש מרוכז ואין לך חלק עם יראי השם שעולים להר, יהודי רחמנא ליצלן נכנס למחנה שכינה בטומאה עם גויים אתה משומד?!, ואפילו להביא לביקורים סתם אפילו למחנה לויה ובטהרה אסור.

    השבמחק
    תשובות
    1. כדאי לדבר יפה לאנשים גם אם אתה לא מסכים איתם...
      ודאי אם מדובר במקום הקדוש ביותר בעולם לעם היהודי והוא לא נועד למריבות-ההיפך!

      מחק
  2. מי אתה ומדוע אתה מסתתר מאחורי זהות אנונימית?
    את מי בדיוק אתה מוקיע ועל מה, האם על עצם הבאת הידיעה?
    מי שמך לדבר בשם כל עולי ההר בטהרה וביראה?
    לצערי הסגנון המתלהם והבוטה שלך לא מעיד שאתה נמנה עליהם...

    השבמחק