יום ראשון, 2 באפריל 2017

דבר תורה, חדשות, הערכויות ותכניות/ המטה המשותף

המטה המשותף לתנועות המקדש || עדכון לשבוע ויקרא

תוכניות והיערכות לקראת פסח ויום ירושלים • חדשות השבוע החולף  הכפלת מספר העולים - נתונים על השבוע החולף בהר הבית  דבר תורה לפרשת ויקרא מאת הרב איתי אליצור • עדכון שבועי של המטה המשותף • רוצה להצטרף לרשימת המנויים? היכנס לקישור: https://www.lamikdash.com/Account/Register.aspx

↓ עדכוני המטה המשותף לתנועות המקדש - ויקרא


חדשות || תרגול קרבן פסח



הפסח הזה הכי קרוב למקור

תירגול קרבן הפסח יתקיים השנה, בעזרתך, צמוד צמוד למקום מקדשנו.
הרימו נא את תרומתכם המכובדת להתקדמות השנתית של כמיהת המקדש.
בואו גם להשתתף במעמד הגדול, שיתקיים השנה בגן האירועים "דווידסון". צמוד לכותל המערבי והדרומי.

עלויות האירוע מסתכמות ב- 60,000 שקלים, יחד אתך נפיק אותו בכבוד הראוי.

הקישור לתרומתכם:

פעילות קרובה  || פסח ולקראתו

בכל אחד מימי חול המועד פסח ובערב הפסח, יעמדו בשער הלל צוות מתוגבר של מדריכי "כפות המנעול" לפרטים 058-6941647

בי"ז בניסן, יום שני של חול המועד פסח תתקיים עליית נשים.

בי' בניסן תתקיים עליית ילדים.

מטה ארגוני המקדש מזמין אותך להשתתף בישיבה ביום ראשון הקרוב בשש וחצי ליד התחנה המרכזית.
לפרטים מלאים וסדר יום: http://the--temple.blogspot.co.il/2017/03/blog-post_909.html

עתירה נגד 'פרופילינג' (תיוג) של יהודים בהר הבית הוגש לבג"ץ, הצטרפו לעתירה והיו שותפים במאבק נגד אפליית יהודים בהר הבית

סיכום שבועי מהר הבית  || יראה - כפות המנעול - חדשות הר הבית

מרגישים את השינוי באוויר: הר הבית שקט, קבוצות גדולות של ילדים חוזרות להראות בהר, המשטרה מפעילה את ידה הקשה כנגד מוסלמים פורעי חוק, גם אם הם עובדי הוואקף הירדני.

ועוד שינוי: חרדים עולים להר הבית בגאון ובגלוי.

בג"ץ קורא לממשלה לצקת תוכן לקריאה "הר הבית בידינו": 


השבוע שהיה בהר הבית - ח' באדר - ג' בניסן תשע"ז

394 יהודים עלו השבוע להר הבית. נתון שמפתיע אפילו את פעילי המקדש העוקבים אחר העליה הקבועה של טור העולים להר הבית.

"מספר היהודים בהר הבית עלה השנה ב 30% אחוזים" העיד השבוע מפקד משטרת העיר-העתיקה בבית המשפט העליון. פעילי המקדש ידעו לספר שלאחרונה המספרים אף יותר גבוהים והגיעו לחמישים ואף שישים אחוזים. אולם המספר השבוע הפתיע גם אותם. הכפלה. עלייה של 100% במספר העולים, שמסמן שמשהו השתנה לטובה בקשר החיובי של היהודים להר הבית.

(אשתקד עלו להר הבית בשבוע של תחילת ניסן 200 יהודים).

📌 ראש חודש בקודש
*112* יהודים עלו להר הבית ביום שלישי לכבוד ראש חודש ניסן. בין הקבוצות הרבות עלתה גם קבוצת *נשים למען המקדש* יחד עם רינה אריאל. בעליה הקבועה מידי ראש חודש לעילוי נשמת בתה הלל אריאל הי"ד. 

📌 רבנן ותלמידהון
ביום רביעי השבוע עלו להר הבית תלמידי ישיבת ההסדר *"אור וישועה"* מחיפה יחד עם רבני הישיבה הרב עדיאל כהן והרב דוד בן יטח, בעידודו וקריאותיו של ראש הישיבה הרב אליהו זייני שליט"א.
הישיבה עלתה לרגל סיום זמן חורף בישיבה, למילוי מצברים של קדושה לקראת יציאתם לחופשת בין הזמנים. עליה שכבר הפכה שם למסורת מדי שנה.

גם קהילת "בני עליה" עלו השבוע להר הבית לרגל ערב ראש חודש בראשותו של הרב יצחק ברנד שליט"א.

קבוצת תלמידים מהישיבה התיכונית *מצפה יריחו* עלו להר הבית בתחילת השבוע בהדרכתו של הרב ישראל אריאל שליט"א. 

גם תלמידי ישיבת *הרעיון היהודי* עלו בתחילת השבוע להר הבית לקראת ראש חודש, כמנהגם מידי חודש יחד עם ראש הישיבה הרב יהודה קרויזר שליט"א. 

תלמידי ישיבת 'דוד המלך' ממעון עלו אף הם להר הבית. 

📌 בתי ספר חוזרים להר הבית
עליות מאורגנות של בתי ספר שוב נצפים בהר הבית, לאחר הפסקה ארוכה, בשל האיומים מצידם של מתנפלי המוראביטון ששהו על הר בבית. לאחר שבשנה האחרונה הם הורחקו והאיום הוסר, בתי הספר חוזרים  אל ההר.

ביום חמישי השבוע עלו תלמידי כיתות ה'-ו' מבית הספר היסודי ממ"ד קרית ארבע, יחד עם צוות בית הספר ומדריך מטעמם. תמונתם מצורפת.

📌 מכינות עולות
גם עליית תלמידי מכינות להר הבית נמשכה השבוע. מכינת *מצפה רמון* עלו להר הבית השבוע.

📌 שר מטקסס בעלייה יהודית
שר החקלאות של טקסס עלה השבוע להר הבית עם המדריך המפורסם *אורן ספיר* במסלול והדרכה יהודית.

📌 שמחות
השבוע עלתה להר הבית כלה, וחתן בר מצוה. 

📌 מעצרים
11 שכירי וואקף נעצרו השבוע בהר הבית ומחוצה לו. רובם נעצרו למשך הלילה. ושוחררו עם הרחקה של כמה ימים מן ההר.

מוסלמים שהפגינו ביום שישי האחרון בהר הבית לשחרור גוויות מחבלי טרור, נעצרו ושוחררו בהרחקה של חודשיים מהר הבית.

עולי הר הבית מדווחים כי מדובר בתפנית חיובית של המשטרה שהחליטה לגדוע את הצקות שכירי הוואקף לעולי הר הבית. 

📌 עליית צפת
ביום ראשון הקרוב יעלו להר הבית קבוצה של תושבי צפת יחד עם *הרב בניהו ברונר* שיעלה בראשותם במסגרת העליות דו שנתית של הקהילה, לאחר שיעורי הכנה של הרב בנושא.

📌 תרגול קרבן פסח
השבוע יקיימו שוחרי המקדש את תירגול קרבן הפסח שהפך בשנים האחרונות למעמד השנתי המרכזי של הכמיהה והכיסופים לשיבת המקדש. המעמד יתקיים ברחבת דווידסון שלמרגלות הר הבית, ליד הכותל הדרומי והמערבי. המשטרה עדיין מציבה תנאים לקיומו. עקבו אחר ההתפתחויות.

⏱ תזכורת - שעון קיץ
זמני פתיחת ההר בשעון הקיץ למתפללים יהודים:
בוקר: 7:30 עד 11:00
צהרים: 13:30 עד 14:30 

⌨ הנתונים באדיבות: 
*ייראה* -  עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189

דבר תורה פרשת ויקרא || הרב איתי אליצור

פרשתנו מדברת על חמשת סוגי הקרבנות: עולה, מנחה, שלמים, חטאת ואשם.

עולה היא נתינה מוחלטת לה'. אב כל העולות הוא האיל שהעלה אברהם תחת בנו (אע"פ שגם נח לפניו כבר העלה עולות, כאשר מצא שבחסדי ה' זכה להברא מחדש במקום העולם החרב). כאשר רוצה אברהם לבטא את העובדה שהוא מוסר את יצחק מסירה גמורה לה', הוא מביא איל ומעלה אותו כליל לה'. בכך באה לידי בטוי העובדה שאנו מוסרים את עצמנו מסירה מלאה לה'. מאז, כל הנראה אל ה' בהר ה' יראה, מביא עמו עולה. בכך הוא אומר לה': אני מוסר את עצמי לפניך. אמנם, אין תועלת בכך שאשרוף את גופי באש, אבל אני מוסר לך את עצמי ומתחייב להיות עבדך ולשרתך בכל דבר ודבר, וסמל לדבר הבהמה הזו שאני מוסר לך במסירה שלמה.

חז"ל אומרים שעולה מכפרת על עשה, וגם דבריהם מתבררים היטב לאור מה שכתבנו. ע"י העולה אדם מתחיב להיות עבד לה' ולגייס את כל כחותיו לעבודתו, היינו לעשות מצוות עשה ללא הפסקה. לכן היא מכפרת על עשה.

לעמת זאת, מנחה היא מתנה. מצאנו במקומות רבים בתנ"ך שהמנחה נתנת לשליט. או לאדם שיראים ממנו. אדון הארץ מקבל מנחה מתבואת הארץ, לאמר הנה מלאתי את חובי לאדון, והשאר לי. גם התורה מצוה לתת מתבואת הארץ מנחה לאדון הארץ. אך נלוית לה עולה. קין הביא מנחה ללא עולה. וה' לא שעה אל מנחתו. מנחה הנתנת כדי לצאת ידי חובתי לאדון הארץ וללכת, אין ה' שועה לה. צריך להביא עמה עולה.

שלמים הם תשלומים. המלה שלמים נגזרת מהפעל לשלם. פרשת צו, המלמדת את תורת הקרבנות אחרי הקרבתם, מלמדת שאת השלמים אוכלים מביאיהם, והחזה והשוק לכהנים. ה' אומר לנו שאם אנו חשים צרך לשלם לו על הטובה אשר גמלנו, התשלום שהוא רוצה הוא שנאכל לפניו משלחנו ונשמח לפניו בביתו.

חטאת באה לחַטֵּא ולטהר ולנקות. יש אומרים שהיא מלשון חֵטא, אבל רוב החטאות שבתורה אינן באות על חטא, אלא על טומאה או שהזמן גרמן. חטאת באה לחַטֵּא. מי שצריך נקוי מחטא או מטומאה או שצריך לקדשו מביא חטאת.

אשם הוא חוב. פירוש המלה אשָם הוא חוב (או תשלום חוב, כמו שנאמר השב תשיבו לו אשם, וכן ונתן לאשר אשם לו, כלומר לאשר חב לו). לכן באשם יש דין מיוחד: הוא בא בערכך בכסף שקלים. יש לו שווי מינימלי. אשם בא גם כאשר לא ידוע חטא מסוים, כגון באשם תלוי, ידוע שעל האיש רובץ חוב, שלא כמו בחטאת שאינה באה אלא על חטא מסוים. חטאת באה לחַטֵּא, ואם אין כתם מסוים ידוע שצריך חטוי, אין מקום לחטאת. אבל אשם הוא תשלום חוב. מי שנשבע לשקר בשם ה' חב לה'. כביכול השתמש בממונו של ה' כדי לחטוא. גם המועל בקדשי המקדש - מעל בממון שמים. לכן הוא מתחיב אשם כדי להשיב את חובו. הפרשה מלמדת שגם מי שספק אם חטא - אשם הוא אש‎ֹם אשם לה'. אמנם אין חטא מסוים שאפשר לומר בודאות שהאיש חטא בו, ולכן אינו יכול להביא חטאת. אבל אדם מחויב לרצון ה' בכל רגע ורגע, ואם חרג מכך - חב כלפי ה'. לכן כל מי שחטא, גם אם הקרבן לא בא לחַטֵּא חֵטא מסוים אלא למרק את חובו הכללי של האדם לה', האדם חיב לה'. לכן, דוקא באשם תלוי מדגישה התורה: אשם הוא אשם אשם לה'. אדם הוא שומר עבור ה' בכל רגע, ואם אינו יכול להשבע ששמר כראוי - מתוך שאינו יכול להשבע ישלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה