יום רביעי, 12 באפריל 2017

חוזרים להר: מתכוונים ברצינות להקרבת הפסח

מנסים להקריב את הפסח || מעצר הכבשים

מה מביא מאות יהודים לעזוב את הבית בערב החג  לא מסתפקים בזכר למקדש, רוצים את המקדש עצמו  חוזרים להר ניסו להעלות כבשים להר הבית


↓ להקריב את הפסח במועדו

מאז יציאת מצרים ועד היום הזה ארבעה עשר בניסן הוא אחד הימים העמוסים והלחוצים בשנה בכל בית יהודיכיום מדובר במרדף אחרון אחר פירורי חמץ, סידור הבית, הכנות לליל הסדר ובחלק מהבתים גם אפיית מצות

בקרוב יתווספו לכך הכנת תנורי פסחים, בדיקה אחרונה של מומים של הקרבן והטהרות סופית לקראת הקרבה ואכילת הקרבן וכמובן סידורים אחרונים של מקום הסדר בירושלים וסידורי הלינה בתוך העיר המקודשת.

מדי שנה יש כמה יהודים שדווקא בשעות אלו שעוזבים את הבית ומנסים לעשות מה שעוד נותר, כדי לנסות ולהקריב בכל זאת הפסח במועדו. אם לא, לפחות להזכיר לעצמם ולעולם שאיננו מסתפקים בזכר למקדש, אנחנו רוצים את המקדש עצמו.

מדי שנה הולך מספרם של יהודים אלו וגדל. השנה עלו להר הבית בערב החג יותר ממאה ועשרים יהודים, רובם עלו אחרי חצות היום.



לא כולם הסתפקו בעליה חרישית להר הבית ותפילה בפה בלבד. עשרות פעילי חוזרים להר ועוד תומכים רבים ניסו להגיע להר הבית עם כבשים וגדיים להקרבת הפסח.

לעומת היחס הנינוח והחייכני בהר הבית, הפגינה המשטרה יחס קשוח ולעתים אף אלים ביחס למביאי הכבשים והגדיים. המשטרה פרסה כוחות גדולים ברחבי העיר העתיקה וסביבתה, כדי לתפוס כבשים ועיזים. כל רכב נבדק וכל ארגז נבחן היטב.

תשעה עשר מביאי קורבנות נעצרו ברחבי העיר העתיקה ויותר מעשרה כבשים וגדיי עיזים הוחרמו על ידי המשטרה.

בתנועת חוזרים להר מביעים שביעות רצון מההתגייסות הגדולה ומהכמות הגדולה של כבשים ועיזים שנתרמו על ידי מגדלים בכל הארץ לצורך הקרבת הפסח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה