יום שישי, 9 ביוני 2017

93 שנים להולדת הרב יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל

הרב יעקב ניסן רוזנטל || לאורם נלך

הרב יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל, ט"ו בסיון תרפ"ד - י"ז אייר תש"ע  מגדולי הדור שתמכו בעליה להר הבית  עלה להר הבית לפני קום המדינה עם גדולי הדור לפי מסורת שהיתה בידם על מקום המקדש והגבולות המותרים לטמאי מת


↓ מאת: הרב אבי כהנא

הרב יעקב ניסן רוזנטל, נולד בירושלים בט"ו סיון ה'תרפד (1924) לרב אברהם דוד רוזנטל, רבה של שכונת 'שערי חסד'. הרב גדל במעלות התורה וזכה לשמש את הרב פרנק, הרב חרל"פ, הרב הרצוג, הרב איסר מלצר, החזון איש והרב מבריסק. הרב למד בישיבת עץ החיים והשתקע גם בלימוד חושן משפט, בעקבות כך, יעץ לו החזו"א להתמנות לדיין לפרנסתו, וכך שימש בדיינות בעיר צפת כבר בגיל 27. לאחר מכן שימש בדיינות בחיפה ולימים מונה שם כאב בית דין. 

הרב היה מרביץ תורה ומעביר שיעור לרבנים ודיינים, וכן הקים את ישיבת הגר"א בחיפה לה היו שלוחות בארץ. הרב זכה להעמיד תלמידים הרבה, וביניהם הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר, וכן רבני ערים ושכונות. 

הרב זכה לחבר חיבור על המשנה תורה לרמב"ם הנקרא 'משנת יעקב', חמשה עשר כרכים, על ההלכות ברמב"ם. שם בהל' בית הבחירה ז,א-ב כותב הרב על העליה להר הבית בזמן הזה, ועל המצוה שיש בה. לפי דברי הראשון לציון הרב שלמה עמאר, הרב היה עולה עוד לפני קום המדינה עם גדולי הדור להר הבית, ואף הדריך את העולים כיצד לעלות ובאופן חיובי. לרב ולגדולי הדור היתה מסורת על המקומות המותרים בכניסת טמאי מת.

הרב נפטר בי"ז אייר תש"ע (2010) ונקבר בחלקת הילדים של בית הקברות הישן בחיפה. תנצב"ה.

עליה להר הבית בזמן הזה, משנת יעקב, הרב יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל

תגובה 1:

  1. מן הראוי שכל עמי-הארצות הבורים, הטפשים והצעקנים שפוסלים על הסף עליה להר הבית ומדי פעם אפילו מגיעים הנה יקראו את המידע הזה, המוכיח שמעולם לא היה ב-200+ השנה האחרונות קונצנזוס מקיר לקיר אצל "גדולי הדור" האורתודוכסים נגד עליה ההרה. עליתו של ר' רוזנטל עם "גדולי דור" נוספים מוכיחה ש*לפחות* 3 מהם תמכו במחצית הראשונה של המאה שעברה בעליה להר הבית ואף עשו זאת בעצמם.

    השבמחק