יום ראשון, 29 בדצמבר 2013

המבקר: שורת ליקויים בהתנהלות המשטרה

הרב ישראל אריאל בהר הבית
לאחר שהורחק לפני כשנה וחצי מהר הבית, פנה הרב ישראל אריאל למבקר המדינה בבקשה לבדוק את התנהלות המשטרה בעניין. טחנות הצדק טוחנות לאט, ורק לאחרונה הגיעה התשובה ממשרד המבקר: התלונה נמצאה מוצדקת: "אף שאין חולק על כך שהמשטרה מוסמכת להגביל את חופש התנועה והפולחן בהר הבית מטעמים של שלום הציבור ובטחונו", נענה הרב אריאל, "אין בכך כדי לפטור אותה משמירת זכויות היסוד של המבקשים לעלות להר הבית. בירור התלונה העלה שורה של ליקויים הנוגעים להחלטה למנוע את כניסתך להר הבית".
לא נלאה את הקוראים בכל הליקויים הרבים, רק בחשובים שבהם: "נמצא כי עד היום טרם עוגנו, ולו בנוהל פנימי, ההליכים בעניין מניעת הכניסה להר הבית, לרבות קביעת מנגנון ערר על ההחלטה לפני גורמים בכירים ביותר במשטרה או לפני ערכאה שיפוטית. בנוסף, אין כללים כתובים בדבר האסור והמותר על ההר. דווקא בשל רגישותו הגבוהה של המקום, על הכללים בדבר ההתנהגות על הר הבית, גמישים ככל שיהיו, להיות מפורסמים וידועים לכלל הציבור, כדי שכל מי שמבקש לעלות על ההר ידע את האסור והמותר. נוכח האמור, הבאנו לידיעת מפכ"ל המשטרה את הליקויים שעלו מהבירור, וכי יש להחיש את הכנת הנוהל... בנוסף הבאנו לידיעתו כי יש לפרסם כללים בדבר ההתנהגות המותרת על הר הבית".
ראוי לציין שהרשויות מקפידות כבר שנים רבות על הותרת הכללים המיועדים ליהודים בהר בלתי כתובים. לאחרונה נחשף במקור ראשון שהותרת הנוהל בעל-פה היתה המלצה שקיבלה המשטרה מידי היועץ המשפטי לממשלה עוד בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת.
תגובת המשטרה באשר לכתיבת הנוהל המדובר ובאשר למועד שבו הדבר ייעשה, אם בכלל, לא נמסרה עד מועד סגירת הגליון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה