יום שני, 22 באפריל 2013

עלה להתפלל בהר הבית ונעצר

תושב בית שמש נעצר בצהרים בהר הבית בחשד שהתפלל במקום. פרקליטו: אין עילה חוקית למאסר, המשטרה תיאלץ לשחררו תוך זמן קצר.
מאת: אורנית עצר / ערוץ 7
חופש דת?
יהודים עולים בטהרה להר הבית
תושב בית שמש, אריה זוננברג, שעלה היום להר הבית להתפלל במקום, נעצר על ידי המשטרה, בטענה שתפילת יהודים בהר הבית מהווה הפרה של הסדר הציבורי, ומאיימת על שלום הציבור לנוכח האיומים הערביים.
עם הגעתו של אריה זוננברג הבוקר להר הבית המתין לו קצין ההר והורה לו להסיר מעליו את הסוודר שלבש, לרוקן את כל הכיסים, והזהיר אותו שלא יתפלל בהר, לא ישתחווה, לא לשיר, ולא לעמוד ליד המסגדים.
את האזהרות הללו הוא שמע שוב בתוך דקות מהשוטר המוצב בשער ההר, המשמיע אותם כהרגלו בתוספת איום למעצר.
זוננברג טען כי המדיניות האוסרת על יהודים להתפלל בהר הבית אינה חוקית וכי מעצר המתפללים בהר הבית היא עבירה על החוק. עוד אמר זוננברג כי כוונתו לתבוע את המשטרה על עיכוב שווא, ואפלייה על רקע גזעני.
עורך הדין אביעד ויסולי המייצג אותו מסביר כי אין למשטרה עילה חוקית למעצר וכי תוך זמן קצר היא תיאלץ לשחררו, לאחר שכהרגלה היא תחתים אותו על מסמך הרחקה לתקופה מסויימת מן ההר. לדברי ויסולי, גם המסמך הזה אינו חוקי, ואין לו תוקף משפטי.
מטה ארגוני המקדש מגנה את מעצריהם של מתפללים יהודים בהר הבית, "ההתייחסות להר הבית כאל אתר איסלמי, מעצימה את המרצחים, ומחזקת את הגורמים השליליים במחנה הפלשתיני".
"אנו קוראים לחברי הכנסת לייצג את ציבור שולחיהם, ולדרוש מראש הממשלה והשר לבטחון פנים לשנות את מדיניותם בהר הבית המונעת חופש דת. ובמלאת ארבעים ושש שנה לשחרור המקום, לאפשר ליהודים להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם ישראל", אמרו במטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה