יום שני, 20 במאי 2013

"כלה יהודיה ניסתה לכבוש את הר הבית"

כלה יהודיה שהגיעה ביום חופתה בבגדי כלה לכמה משערי הר הבית, הצליחה להוציא את הערבים משלוותם ולהוכיח שוב ש"אל-אקצה בסכנה".


 "עוד ניסיון של מתנחלים לכבוש את הר הבית"
 כלה ביום חופתה בתפילה ליד שערי הר הבית
 "סוכנות מען"
אתר החדשות הערבי "אל-יום" דיווח אתמול על כלה יהודיה שהגיעה בבגדי כלה ביום חופתה, עם מלוותיה לכמה משערי הר הבית. לדברי הכותב, שוטר ליווה את הכלה ואבטח אותה ואת מלוותיה.

מנהל הוואקף המוסלמי טוען שמדובר בחלק מניסיונות של מדינת ישראל באמצעות גורמים יהודיים קיצוניים, לדחוק את רגלי הערבים מהר הבית ומסביבותיו.

האתר מדווח על תופעה מתגברת של תפילות יהודים ("מתנחלים") בסמוך לשערי הר הבית, כחלק ממגמה זו ובפרט מציין את שער הברזל ושער הכותנה.

יש לציין,שפעילים בתנועות המקדש שעולים בקביעות להר הבית ועוקבים זה זמן רב אחרי התקשורת הערבית, מזהים מגמה הולכת וגוברת של ניסיונות ערביים לספח למה שמוגדר בפיהם כ"מסגד אל-אקצה" את כל חלקי הר הבית ואת כל השטח שסביבו, כולל שערי ההר והדרכים אליו, כל השטח שבין הכותל המזרחי לכביש העופל, כולל שער הרחמים וכמובן את רחבת הכותל המערבי.

הפעילים מציינים שמשטרת ישראל לא עומדת בפרץ ולמעשה משתפת פעולה עם הערבים בהדרת היהודים מחלקים הולכים וגדלים של העיר העתיקה.

 "עוד ניסיון של מתנחלים לכבוש את הר הבית"
 כלה ביום חופתה בתפילה ליד שערי הר הבית 
 "סוכנות מען"
המשטרה מונעת מיהודים להתקרב לשערי הר הבית, בו בזמן שערבים עוברים דרכם באין מפריע ללא כל בידוק בטחוני במשך כל שעות היממה. המשטרה מאפשרת ליהודים להכנס להר הבית רק דרך שער המוגרבים למשך שעות ספורות ביממה, תוך בדיקה בטחונית קפדנית וחיפוש של חפצי קודש בין חפצי הנכנסים. לעתים המשטרה מונעת מיהודים את הכניסה להר הבית, ללא כל התראה מראש, בהתאם לדרישת הוואקף וכל אימת שהערבים יוצרים מהומה בהר.

יש לציין שהתקשורת הערבית מדווחת לעתים תכופות על פעילות יהודית מחוץ להר הבית ואף בנקודות תצפית על הר הבית מהרובע היהודי וממקומות נוספים בירושלים, תוך ביקורת גלויה על הפעילות וקריאה להלחם לערבים בה. 

פעילי המקדש מוסיפים ואומרים, שיהודים הסבורים שניתן לשמור על העיר העתיקה ועל רחבת הכותל, תוך וויתור על הר הבית, כדאי שיקשיבו לדברי הערבים עצמם ויעקבו אחר הנסיגה המתמשכת בריבונות ישראל בהר הבית ובקרבתו ויגיעו למסקנה שבלי הר הבית, מעמדה של ירושלים המאוחדת אינו מובטח.

 "עוד ניסיון של מתנחלים לכבוש את הר הבית"
 כלה ביום חופתה בתפילה ליד שערי הר הבית 
 "סוכנות מען"

תגובה 1:

  1. ערבים זה לא הדברים האלה שממש בקרוב נקבל אישור לצוד?

    השבמחק