יום שישי, 7 ביוני 2013

אבו מאזן: ישראל חותרת להקים את בית המקדש

"הנשיא" הפלסטיני מאשים את ישראל במתן היתר ליהודים להתפלל בהר הבית, ורואה בכך ביטוי לתכנית להרוס את מסגד אל-אקצה.

מאת: דלית הלוי/ ערוץ 7

תקוות שווא? אבו מאזן
תקוות שווא? אבו מאזן  Flash 90
ההנהגה הפלסטינית אינה מגלה אופטימיות במישור המדיני, ועודנה דבקה בתנאים המוקדמים למו"מ עם ישראל על בסיס נסיגה מלאה.

בראיון לעיתון הסעודי 'אל-ווטן' אמר "נשיא מדינת פלסטין", מחמוד עבאס (אבו מאזן), כי אם ישראל תמשיך בבנייה בהתנחלויות ותסרב לקבל את פתרון שתי המדינות על בסיסי נסיגה לקווי 67' לא יהיה טעם במו"מ מדיני עימה, שכן עמדותיה יבטאו חוסר רצינות.

בהקשר לרעיון לעריכת חילופי שטחים אמר אבו מאזן, כי אלה צריכים להתקיים בהיקף מוגבל וצריכים להיות תואמים בגודל ובאיכות של השטח המוחלף הדדית, ובכל מקרה הפלסטינים דורשים ששטח הגדה המערבית ורצועת עזה יוחזר אליהם במלואו.

ירושלים, הדגיש אבו מאזן, אינו עומדת למו"מ או למקח וממכר, שכן הפלסטינים לעולם לא יוותרו עליהן, ולא תהיה מדינה פלסטינית ללא ירושלים המזרחית כעיר הבירה שלה.

"מסגד אל-אקצה בסכנה", אמר אבו מאזן, וציין כי מניעת תושבי הגדה להתפלל במסגד, ומנגד "שחרור הרסן של היהודים הקיצונים" לקיים פולחן דתי בשטחו, מעידים על תכנית "זדונית" ומסוכנת להרוס את מסגד אלאקצה ולהקים את בית המקדש "השקרי". 



שאלת המערכת: כיום עולים להר הבית מדי יום עשרות יהודים בטהרה ולעתים אף פחות מכך. לדעת אויבינו, יש בידי העשרות הללו, כדי להביא לבנין בית המקדש. 
אלפי יהודים כבר עלו להר הבית בטהרה ומגיעים למקום לראות וליראות פעם-פעמיים בשנה. מה היה קורה לו היו עולים מאות יהודים כל יום להר הבית?
מה נגיד ביום הדין ומה נענה ביום התוכחה, אם יתברר שהעליה הנוספת שלנו להר הבית היתה עשויה להכריע את הכף ולהביא לבנין המקדש, כמו שמפחד האויב?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה