יום שני, 8 ביולי 2013

הילדים הותקפו באבנים – המארגנים הפצועים עוכבו לחקירה

שוטרים במקום התקיפה בכרם גומא

סיור ילדים שנערך הבוקר בהר הבית, אמור היה להסתיים בסעודת ראש חודש בהר הזיתים. אולם במקום בסעודה, מצאו עצמם מארגנים מעוכבים בתחנת המשטרה לאחר שהותקפו בידי ערבים ונפצעו. "כרגיל, אנחנו הואשמנו בתקיפה בנסיבות מחמירות"

מאת: יהודה פרל / הקול היהודי
סיור ילדים שארגנו תנועות המקדש היום בהר הבית, לרגל ראש חודש אב – הסתיים בתחנת המשטרה, וייתכן כי המחיש לילדים יותר מכל את צער הגלות וחורבן הבית.

אליהו קביליו, חברו של וויס שוכב פצוע בתחנת המשטרה
"ההתנכלויות החלו עוד בטרם עלתה הקבוצה להר", סיפר לקול היהודי אחד ההורים שנכחו במקום. המשטרה עיכבה את הילדים למעלה משעה בשער הכניסה להר, בזמן שלמבקרים אחרים הותר להיכנס. "קבוצת תיירים שהגיע ביקשה לעקוף אותנו", ממשיך האב. "הסברנו כי אנו ממתינים במקום זמן רב, אך הם ענו "אתם מתנחלים – אתם צריכים לחכות" ועקפו את הילדים באלימות". לטענתו המשטרה במקום לא התערבה ואיפשרה את כניסתם של התיירים האלימים. "בסוף אפשרו לנו להיכנס לפרק זמן קצר", הוא מתאר.
אחד ממארגני הקבוצה היה  פרופ' הלל וייס, שבהמשך הסיור אף הותקף ונפצע. "כוהנים וכמה לויים עשו סיבוב בתוך הר הבית כמשמרת לקראת הקמת המעמדות", סיפר פרופ' וייס בשיחה עם הקול היהודי. "הם הוצבו על כל שער ושער משערי העזרה והר הבית ואמרו את המשניות והפסוקים שצריך להגיד".
לאחר הסיור נפגשו הילדים עם הרב ברוך כהנא וכוהנים נוספים בשער השבטים, אך גם שם לא שבעו נחת. ערבים החלו ליידות אבנים לעבר הקבוצה וילד כבן 8 נפצע קל בראשו.
פרופסור וויס עם דם של חברו על החולצה
בהמשך הסיור, כך על פי התכנון, היו אומרים הילדים להתכנס בכרם גומא ושם לסעודת סעודת ראש חודש בליווי שירת לווים והסבר על קרבנות היום במקדש, אולם גם תכנית זו השתבשה, שוב בשל אלימות הערבים. "הגענו לעשות את סעודת ראש החודש והתכוננו לקבל את הילדים ואת מאתיים האורחים שהיו צפויים להגיע", מתאר וייס. "פתאום הגיע ערבי והתחיל לתת לי מכות. אמרתי לו שהוא מסיג גבול ושאם הוא רוצה שיפנה למשטרה או לעורך דין".
"בינתיים הגיע אליהו והתחלנו להקים את הסככה בעמק גומא, בכדי שיהיה צל לילדים, ואז הסתערו עלינו שני צעירים ערבים מהבית הסמוך ותקפו אותנו על מנת להרוג", מדגיש וייס. "אני לא נפצעתי אבל אליהו נפצע, פתחו לו את הראש".
וייס מספר, כי השוטרים שהגיעו למקום בחרו לעצור דווקא אותו ואת חברו שניסו להתגונן מפני התוקפים הערבים. "אחר כך הגיע המשטרה שלקחה אותנו לחקירה וכרגיל, אנחנו הואשמנו בתקיפה בנסיבות מחמירות".
לסעודת ראש החודש כבר לא זכו הילדים להגיע, שכן המשטרה החליטה לבטלה בשל העימותים במקום.

תגובה 1: