יום חמישי, 4 ביולי 2013

מכתב: פעילי המקדש מזהירים מסכנה בהר הבית

להלן מכתב המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש, שנשלח השבוע למשטרת ישראל. המכתב מפורסם לאחר שהגיע לידי הנמענים ולאחר שראינו התייחסות רצינית בשטח לנאמר במכתב זה (ר' דיווח נפרד).

המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש
ת"ד 8400 ירושלים, templemounthf@gmail.com, פקס: 077-5558067, 052-8119407

בס"ד כ"ב תמוז תשע"ג
30 ביוני 2013

לכבוד
ניצב יוסי פריינטה
מפקד מחוז ירושלים

הנדון: קריאה דחופה נוכח סכנה מתקרבת בהר הבית
אנו חברי "המטה המשותף לארגוני הר הבית והמקדש", גוף המאגד כ-20 ארגונים שונים, המייצגים את אלפי היהודים העולים להר הבית. חלק מאיתנו עולים להר הבית כבר עשרות שנים.
בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעות אשר לא זכורות לנו בעוצמתן בכל שנות עלייתנו להר הבית, ושבשום פנים ואופן אסור לעבור עליהם לסדר היום, ולו יום אחד נוסף.
לאחרונה, כל יהודי עם כיפה העולה להר הבית, בין אם הוא עולה לבדו ובין אם הוא עולה בקבוצה, מתקבל ב"קבלת פנים" הכוללת צעקות רמות של "אללה ואכבר" מפיהם של מאות מוסלמים, גברים ונשים וילדים, המתגודדים באותה עת בהר בחוסר מעש. ככל הידוע לנו, התופעה הזאת, של התקבצות למעגלים של "לימוד" לא רק שהיא חדשה ואין זכר לה בשנים עברו, לא הקרובה ולא הרחוקה יותר, היא פרי יוזמת גורמים פונדמנטליסטים איסלמיים, בעיקר מחוגו של השייח' ראד סלאח ומאחרים הקשורים לרש"פ. מדובר בגורמי טרור לכל דבר ועניין וכך צריך להתייחס אליהם.
רבים מן הצעירים המסתובבים בהר תוקפים את היהודים העולים להר בקללות ובאלימות מילולית. להלן דוגמאות מעטות מ"פניני הלשון" שהיו מנת חלקם של יהודים העולים להר הבית בשבועות האחרונים: "בדם ובאש נפדה את אל קודס", "יהודים כלבים עופו מירושלים", "אנחנו נהרוג אתכם בקרוב" ועוד...
הדברים קשים כפל כפליים כאשר הקללות והצעקות האלו מופנות כלפי שוטרי משטרת ישראל, האחראים לאכיפת החוק והסדר במקום, בשם המדינה. ביטויי האלימות הללו מופנים בעצם כנגד מדינת ישראל, והשוטרים מבליגים. הבלגה זו היא פשוט בלתי נסבלת!
אנו עדים גם לניסיונות אלימים להתקרב אל היהודים העולים להר, עד כדי מגע פיזי, הנמנע אך ורק הודות לחסימה גופנית של שוטרים הנמצאים במקום.
כל זאת, בנוסף למקרים של יידויי אבנים כלפי היהודים העולים להר אשר רק בנס הסתיימו עד עתה ללא נפגעים בגוף.לצערנו ברוב המקרים השוטרים עומדים חסרי אונים מול תופעות אלו.
ברור לנו שכל המקרים האלה הם נסיון ליצור פרובוקציה על מנת להביא לידי ריב ומדון ובכך, לסלק מן ההר את הנוכחות היהודית, ושכל התעלמות ממנה מתפרשת על ידיהם כחולשה וכויתור על ריבונותנו בהר.
אנו מבקשים להבהיר כי אין מדובר באירועים חד פעמיים אלא בתופעות קבועות, חוזרות ונשנות, וכי עוצמתן של תופעות אלו הולכת ומתגברת מיום ליום.
מילים אוליי אינן יכולות להרוג, אך מהן ועד לאלימות פיזית הדרך קרובה, ואנו חוששים שהיא קרובה מתמיד.
קציני משטרה מעידים שוב ושוב כי האלימות בהר הבית היא חד כיוונית, מהצד המוסלמי אל עבר הצד היהודי. לאחרונה פורסם כי שירותי הביטחון קוראים להגדלת הנוכחות היהודית בהר הבית. לבד הסיכון הבטחוני הנפיץ שיש במגע הקרוב הזה שכאמור גלש כבר והתפתח לאלימות פיזית, מדובר גם בתחושת השפלה נוראה ומכוונת של יהודים בהר הבית, רק בגלל היותם יהודים. במקום הקדוש ביותר לעם ישראל, מסתובבים היהודים מושפלים ומפוחדים, ובהוראת השוטרים אף נדרשים לעבור במהירות על הקטע הדרומי של הר הבית מחשש האספסוף המוסלמי המתיישב בדרך, תחת כיפת השמיים למרות שהמסגדים פנימה ריקים וממוזגים.
אישי ציבור ובהם שופטי בית משפט המליצו כבר פעמים רבות לאמץ בהר הבית נוהג הדומה למקובל במערת המכפלה. יש צורך לקבוע זמנים בהם יוכלו יהודים להיכנס להר הבית ללא נוכחות מוסלמית, להסתובב בתחושת ביטחון ולדעת שהם נכנסים בלא להיות חשופים לסכנה.
בעוד שבוע וחצי יחל חודש אב החודש שבו אנו מציינים את חורבן המקדש ובו מניסיוננו יש שיא בבקשות של יהודים להיכנס להר הבית. באותו חודש יחול חודש הרמאדאן ובו שיא של ביקוש מצד מוסלמים להיכנס להר הבית
להלן חלק מן הצעדים שלדעתנו יש לנקוט לאלתר:
א.        תיגבור יחידת המקומות הקדושים בעוד שוטרים רבים.
ב.        הוספת בידוק בטחוני מלא בכל שערי הר הבית כמו שקיים בשער המוגרבים.
ג.          נקיטת מדיניות של שכר ועונש אשר בהתאם אליו יוגבלו כניסת מתפללים מוסלמים כתגובה לכל הפרת סדר במקום.
ד.        העמדת הנהלת הוואקף בפני חומרת המעשים יחד עם אזהרה ברורה מצד המשטרה שלא תשתמע לשתי פנים.
ה.        סידורי כניסה בטוחים לכל המבקשים בכך תוך שמירה מוחלטת על ביטחון כל הבאים למקום קדוש זה.
כמי שעולים להר הבית כבר עשרות שנים, וחלקנו אף למעלה מארבעים שנה, אנו נשמח להעמיד את עצמנו, ואת נסיוננו לייעוץ, במקרה הצורך.

בכבוד רב
עו"ד אביעד ויסולי - יו"ר המטה; הרב חיים ריצ'מן - מנהל המחלקה הבינלאומית מכון המקדש; ישראל מידד - מזכיר "אל הר ה'"; חיים אודם, יו"ר התנועה לכינון המקדש; עו"ד ברוך בן יוסף; יהודה גליק – יו"ר הקרן למורשת הר הבית, יעקב היימן יו"ר עמותת ישי; אורלי בני-דייויס, מטה המקדש. גדעון חרלפ - הקדש אוצר המקדש; ארנון סגל – עיתונאי מקור ראשון; פרופ' הילל וייס, יוסף רבין - התנועה לכינון המקדש; פנחס אנגל; בן ציון לוי;

העתקים:
השר לביטחון הפנים – יצחק אהרונוביץ
רב ניצב יוחנן דנינו – מפכ"ל
תנ"צ משה ברקת – מפקד מרחב דוד
סנ"צ אבי ביטון – מפקד ימ"ק מרחב דוד

 
מיסודם של: המכון ללימוד מחקר ובניין המקדש, התנועה לכינון המקדש, נשים למען הר הבית והמקדש, ישיבת הר הבית,המטה למען ארץ ישראל, הקרן למורשת הר הבית והמקדש, הארגון למען זכויות אדם בהר הבית, חוזרים אל ההר, נאמני ארץ, אל הר ה', אתר החדשות של הר הבית, עמותת נקודת מפגש, עמותת ישי להקמת בתי כנסת על הר הבית, הקדש אוצר המקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה