יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

דעה || כ-500 יהודים הגיעו היום לכניסה להר הבית - המציאות השתנתה

חלק ממאות היהודים שהמתינו הבוקר בכניסה להר
המשטרה מסרבת להשלים עם המציאות החדשה || הקצינים חשבו שאם הם יתעללו ביהודים ויתנו להם להמתין שעות בכניסה, ייבשו אותם בשמש ובחום (כפי שעשו בראשון ושני), אזי יותר לא יבואו יהודים | וזה לא עובד || המשטרה מקווה שמחר יום רביעי לא יגיעו יהודים

מנסים למכור לנו תותים על אבנים שהערבים הכינו, כאילו ובגלל זה המשטרה סגרה את ההר. זה לא תופס לא משכנע, גם בתמונות באתרים הערביים לא רואים כלום, מה גם שכולנו מכירים את משטרת הטייזרים כשהם רוצים 'לשמור על החוק' הם יודעים היטב איך לעשות את זה.

שקוף שיש כאן מניעים אחרים, המשטרה מבינה שמטרתנו היא לא תפילה בהר הבית, אנחנו עולים כי אנחנו רוצים לבנות את בית המקדש על חורבות מסגד עומר, זה המטרה שלנו ומבחינתנו זה מסגד זמני, וגם המשטרה יודעת זאת ומבינה שברגע שעם ישראל יתעורר ויעלה להר הבית בהמוניו, מסגד עומר יהפך להיסטוריה.

  השתלשלות הענינים
חלק מהמוני היהודים בכניסה להר

כשהמשטרה פותחת את ההר ביום ראשון בחול המועד, היא מדמיינת שזה יראה פחות או יותר כמו חול המועד הקודם, עשרות יהודים יבקשו לעלות, נכניס אותם מיד, 2 דקות ושלום על ישראל. אבל מה לעשות שהציבור מתחיל להתעורר וזה לא מה שקורה, כשמוטי פותח את הכניסה להר ביום ראשון בשעה 7:30 בבוקר, הוא רואה מולו מאות יהודים.

נו מה עושים, אם ניתן להם להכנס חפשי, מי מבטיח לנו שבחול המועד הבא לא נצטרך לעמוד מול אלפי יהודים שמבקשים לעלות להר, בעיה רצינית.

יושבים להם הקצינים ב'הערכת מצב היומית' ומהר מאד המסקנה היא להציק כמה שיותר ליהודים שבאו, ההוראה לשוטר מוטי היא להטריד ולהציק כמה שיותר, להוציא את המצב רוח והחשק לעולים. תן להם להתייבש בשמש ובחום שעתיים ושלוש, תעבוד בעצלתיים, תקריא שמות של יהודים שתורם להכנס הגיע, באטיות מעצבנת. כל 3 דקות תקריא שם 1, תמתין עד שהיהודי מפלס לו דרך מסוף התור, לאחמ"כ תערוך לו בידוק ארוך מהרגיל. תמשש את גופו אולי הוא החביא איזה טישו. הזמן יעבור, חלק גדול מהאנשים ישובו לביתם ממורמרים. ואת השאר נכניס בסוף, 5 דקות לפני 11:00 נמהר אותם ונוציא אותם חיש מהשלשלת, הרי הגיע כבר זמן הסגירה. אולי ככה הם יפסיקו להגיע לפה.

קצין הר הבית 'אלי דוד' הבוקר עומד ולא מאמין
צופה במאות היהודים הממתינים בכניסה להר
בדרך כלל אחרי יום ראשון מגיע יום שני, ואופ אוי ווי שוב פעם מאות יהודים חוצפנים מעזים לבוא לכניסה להר, מה הם לא שמעו מה הלך כאן אתמול?, לא הספיק להם?, שוב ההוראות חוזרות על עצמם, למשוך את הזמן כמה שיותר, אל תתן לחלק שתיה קרה בכניסה להר, שיתייבשו שם בשמש ובחום, אולי כך נצליח להוציא להם את החשק לבוא שוב.

ויהי ביום השלישי, המשטרה עומדת נדהמת לא מבינה איך זה שלמרות ההצקות, מגיעים שוב 500 יהודים לכניסה להר הבית. אבי מה לעשות? זה לא עובד! הם מוכנים להמתין 3 שעות בכניסה עד שהם יכנסו. נו מה יהיה פה. הלחץ גובר. וההוראה ניתנת, 'תסגור להם את ההר', אולי ככה הם יבינו. אולי ככה הם יפסיקו לבוא.

אויש מה עשינו, מה נגיד לתקשורת, למה סגרנו את ההר? טוב לא נורא נגיד שהיו לנו 'מקורות מודיעיניות' על כוונה ורצון של ערבים לזרוק אבנים על יהודים בהר (לכו תוכיחו שלא), ומחשש לשלומם של היהודים, החלטנו לסגור את ההר.

רק אבי, בא נקווה שהכן היהודים יפסיקו לבוא..

תגובה 1:

  1. עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עימנו אל.

    השבמחק