יום שלישי, 24 בספטמבר 2013

מה גרם לסגירת הר הבית היום בפני כחמש מאות יהודים שהגיעו לעלות למקום?

מה גרם לסגירת הר הבית היום בפני כחמש מאות יהודים שהגיעו לעלות למקום?

מאת: המטה המשותף לתנועות המקדש והר הבית/ מחלקת דוברות

מודעה שפורסמה לקראת עלית הילדים להר הבית
מאות ילדים והוריהם שהתארגנו כבר שלושה חודשים לעליה להר הבית בחג הסוכות, באו בהסעות מאורגנות וברכבים פרטיים מכל רחבי הארץ. למרות התיאומים המוקדמים עם המשטרה נתקלו העולים בשערים נעולים וחתומים. לא היה אפילו שוטר שיתנצל בפניהם ויסביר את מניעי המשטרה לסגירת ההר רק ליהודים, בעוד היא פותחת חופשי את שעריו לכניסת מוסלמים.

אחד השוטרים אמר כי מדובר בתגובה משטרתית לעובדה שאמש צולם מיכאל פואה בהר הבית עם לולב ואתרוג. פואה הוא מנהל חטיבת המחקר במנהיגות יהודית שהשתלבה בתנועה הליכוד.

בתגובתה הרשמית של המשטרה נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות "מידע מודיעיני על כוונה להפר את הסדר עם כניסתם של המבקרים לשטח הר הבית". וכי תפקיד המשטרה היא להגשים את מטרותיהם של מפירי הסדר למנוע כניסת יהודים, או שבדיוק לשם כך ישנה משטרה, כדי להפר מזימות שכאלו, לשמור על הבטחון, ולמנוע ממפירי הסדר את זממם.

ילדי ישראל בהר הבית עם יעל קביליו
לפי הדיווחים הרבים באתרי חדשות איסלמיים מצטיירת המשטרה כגוף שהשקיעה מאמצים לאפשר את כניסת היהודים היום אך כשלה לגמרי במבחן התוצאה. למרות מעצרים שביצעה ועימותים שכללו ירי גז מדמיע, הצליחו מאות נערים מוסלמים להכנס למתחם הר הבית, להתארגן להפרות סדר, ולנצח את המשטרה, ולכופף את החוק. 

תמונות שהעלו המוסלמים מגלות שפורעים הכינו בתוך מסגד אל אקצה ערימות אבנים ליידויים ביהודים בהר הבי, ודליים להעברתם ממקום למקום,. והמשטרה, תחת להשליט את הסדר ולהוציא את המתפרעים, היא נכנעה לטרור וסגרה את הר הבית ליהודים. 

אבל למה? האם המשטרה היא גוף כושל כל כך? האם אין מנוס מהעברת האבטחה של הר הבית לידי חברות אבטחה מקצועיות? או אולי משמר מיוחד בדומה למשמר הכנסת? מסתבר שלסרט השה ישנו צדדים נוספים. 


מנהל הוואקף: המשטרה הבטיחה שלא יהיו בהר הבית "מספרים גדולים" של יהודים בחג הסוכות.

התור הארוך של היהודים הממתינים בשער הר הבית.jpg
התור הארוך של היהודים הממתינים בשער הר הבית
השייח' עזאם חטיב, מנהל הוואקף בירושלים, שהוא גם המנהל של מסגד אל אקצה,  חשף אמש שניתנה הבטחה מהמשטרה לוואקף הירדני, על פיה המשטרה לא תאפשר נוכחות של מספרים גדולים של יהודים בהר הבית בחג הסוכות. לדבריו המשטרה הודיעה כי בהתאם לכך היא תסגור את הכניסה ליהודים להר הבית.

חטיב התלונן על המשטרה שאיפשרה אמש כניסת יהודים, ולדבריו זוהי הפרה של " ההסכמים שנחתמו עם נותני חסות השלטון הירדני במסגד אל אקצה". היום מתברר שהמשטרה עמדה בהבטחתה זו, וסגרה את הר הבית בפני מאות יהודים שהמתינו לעלות למקום.

במקום לסגור את הר הבית לפורעים, המשטרה מעדיפה להדיר את היהודים. לא יתכן שבגלל לחצים מדיניים של אויביי ישראל המשטרה תפר את חוקי חופש הדת וחוק המקומות הקדושים המחייבת מתן גישה לכל יהודי למקום שקדוש לו. לא ברור הכיצד מי שמופקדים על שמירת החוק נותנים את ידם להפרות חוק חמורות כל כך.
צובאים על השער היחיד שהמשטרה מאפשרת כניסת יהודים.JPG
צובאים על השער היחיד להר הבית שהמשטרה מאפשרת כניסת יהודים

מיה שוקרי, קשבת העוקבת אחר אתרי המוסלמים באינטרנט מדווחת כי במהלך הלילה הגיעו מוסלמים רבים והתמקמו לשינה בהר הבית. בנוסף נכנסו הבוקר עוד כמאתיים ילדים מוסלמים להר הבית. למרות שבמהלך הלילה המשטרה ניסתה להגביל כניסת מוסלמים להר הבית, ובהקשר לכך אף התקיימו עימותים בשער המשגיח, וסמוך למשרדי הווקף אף נתלו דגלי חמאס. שוטר מג"ב ניסה להוריד אותם, והמוסלמים החלו במהומות על כך, כך גם התרחשו התפרעויות בשער הברזל.. המשטרה פיזרה גם מדמיע.

שוקרי מסכמת כי "אין למשטרה בעיה מבצעית לפנות משטח ההר 200 ילדים מוסלמים שבאו במכוון כדי להפריע לעליית יהודים למקום. וגם לא 50 נשים רעולות שהמשטרה מסוגלת בקלות לפנותם ואפילו לעוצרם. אלא שמסתבר שלמשטרה אין כלל רצון כזה", אומרת שוקרי.


ערימת אבנים שהוכנה בתוך מסגד אל אקצה להשליך על יהודים בהר הבית.jpg
ערימת אבנים שהוכנה בתוך מסגד אל אקצה להשליך על יהודים בהר הבית

קבוצת מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית 1.jpg
קבוצת מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית
קבוצת מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית 2.jpg
קבוצת מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית

קבוצה פרובוקטיבית של מוסלמיות אורבת ליהודים בהר הבית.jpg
קבוצת מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית

קבוצת ילדים מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית.jpg
קבוצת ילדים מוסלמים אורבים ליהודים בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה