יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

חורבן גוש קטיף וחורבן בית המקדש/ הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב עובדיה יוסף זצ"ל לוחץ את ידו של הרב ישראל אריאל שליט"א
בראש חודש אלול תשס"ה הביאו הרב ישראל אריאל שליט"א ור' יהודה גליק עותק מהספר בית המקדש בירושלים  לרב עובדיה יוסף זצ"ל.

הרב עובדיה יוסף זצ"ל התרשם מהספר ומהעיסוק בהלכות המקדש וקדשיו, הוציא מכתב ברכה בו תיאר את חשיבות לימוד קדשים וקרא בו למלמדי תינוקות של בין רבן ללמד את הילדים את ענייני הקרבנות.

הימים היו ימי גירוש היהודים, תושבי חבל עזה מנחלתם והחרבת בתיהם. הרב זצ"ל קשר בין חורבן במקדש והזנחת הלימוד בו לבין חורבן בתיהן של צדיקים.
הרב עובדיה יוסף זצ"ל מברך את הרב ישראל אריאל שליט"א

להלן הנוסח המלא וצילום המכתב בחתימת ידו:

באו לפני חברי מכון המקדש, הרב ישראל אריאל שליט"א והמנכ"ל ה"ה יהודה גליק הי"ו והראוני את הספר 'בית המקדש בירושלים' שהוא אנציקלופדיה חזותית, שם מתבארים עניני המקדש ועבודתו. ולדאבוננו לימוד עניני המקדש ועבודתו הוזנח בתקופת הגלות, וכפי שכתב הרמב"ם בהקדמתו לפירוש המשנה לסדר קדשים, שדבר זה, כלומר, הקרבנות, אבד בעוונותינו שרבו, ואין מעיינים בו כי אם מעטים מבני אדם... עד שהושוו בהם החכם הגדול והסכל שבהמון. וכ"כ מרן ב'בית יוסף' (רו"ח סי' ג,) שהעולם 'אינם מעיינים בדברי הרמב"ם בהלכות בית הבחירה אלא חד או תרי בדרא'. וכפי שהאריך מרן ה'חפץ חיים' בהקדמתו לספרו 'ליקוטי הלכות' על מסכתות קדשים.
הרב עובדיה יוסף זצ"ל לוחץ את ידו של הרב ישראל אריאל שליט"א
לפיכך נאה עשו רבני 'מכון המקדש' שהוציאו לאור ספרים מאירי עיניים המסבירים בקלות הלכות מסובכות במקדש ועבודתו. ולכן הנני קורא בזה למלמדי תשב"ר להתחיל בלימוד עניני הקרבנות כבר בגיל צעיר, וכפי שהנהיגו רבותינו מדורי דורות, כמובא בתנחומא (צו סימן יד): 'למה מתחילים התינוקות של בית רבן ללמוד בספר ויקרא? – אלא מפני שכל הקרבנות כתובים בו, ומפני שהם טהורים עד עכשיו ואינם יודעים מהו טעם חטא ועוון. לפיכך אמר הקדוש ברוך הוא שיהו מתחילין תחילה בסדר קרבנות: יבואו טהורים ויתעסקו במעשה טהורים! לפיכך אני מעלה עליהם כאילו הם עומדים ומקריבים לפני הקרבנות. והודיעך, שאף על פי שחרב בית המקדש ואין קרבן נוהג – אילולי התינוקות שקורין בסדר הקרבנות לא היה העולם עומד'.
עתה, שראינו בעינינו בחורבן ישובים ובתיהם של צדיקים בארץ ישראל, כמובא בברכות נח ע"ב 'מיום שחרב בית המקדש נגזרה גזירה על בתיהן של צדיקים שיחרבו... דיו לעבד שיהא כרבו', לפיכך, מצוה כפולה ומכופלת עלינו לעסוק בעניני המקדש, וגדול תלמוד שמביא לידי מעשה.
ובזכות לימוד עניני המקדש ועבודתו, עינינו תראינה בבוא גואל לציון ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים במהרה בימינו אמן.
בנין בית המקדש הרב עובדיה יוסף
מכתב ברכה מהרב עובדיה יוסף זצ"ל למכון המקדש



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה