יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

מחר יום עליית הרמב"ם להר הבית: הערבים מאיימים לטרפד, הפעילים פנו למשטרה

מחר תתקיים עליה חגיגית להר הבית לציון יום עלית הרמב"ם. הערבים מאיימים לטרפד. המשטרה מתבקשת לסקל את כוונתם ולאפשר עליה חופשית של יהודים להר הבית

 

פעילי המקדש פנו אל השר לבטחון פנים ואל מפקדי המשטרה (ר' מכתב >>), בבקשה לטרפד את האיומים באלימות מצד גורמים איסלמיים, המכוונים נגד 'עליית הרמב"ם' וכנס דורשי ציון של שוחרי המקדש ועולי הר הבית.

העולים להר נוהגים לחוג את יום עליית הרמב"ם להר הבית, בשישי לחודש מרחשוון, כפי שהרמב"ם קבע את היום הזה ל"כמו יום טוב, ותפילה, ושמחה בהשם, ואכילה ושתייה", על כך שביום הזה "נכנסתי לבית הגדול והקדוש, והתפללתי בו, ביום חמישי, ששה ימים לירח מרחשוון". את הדברים כתב הרמב"ם באיגרתו המודפסת בסוף פירושו למסכת ראש השנה, ומפיעה גם בפרק ג' של מצוות התשובה בספר חרדים.

כמידי שנה מתכוונים פעילי המקדש לחוג את היום הזה בעלייה להר הבית בשעות הבוקר, ובכינוס חגיגי שיקיימו בערב יום חמישי השבוע באולמי יד הרב ניסים בירושלים.

פעילי המקדש הופתעו לגלות שבאתרים איסלמיים מתפרסמות ההזמנות לאירועים הללו. ההזמנות, המיועדות לשוחרי המקדש, פורסמו באתרים איסלמיים בהבלטה רבה, ובקריאות לבוא ולהפר את האירועים החגיגיים.

במכתב דחוף ששלח הרב יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית, אל השר לבטחון פנים ומפקדי המשטרה בירושלים, הוא פנה בבקשה "לפעול בעוד מועד לטרפד את הניסיונות מצד גורמים אשר האלימות נר לרגליהם, על מנת שנוכל לחגוג את החג כמפורט".

גליק הביא לידיעת המשטרה דוגמא להסתה איסלמית שבה נקראים המוסלמים להגיע להר הבית באותו יום, עוד לפני הזריחה, ולחסום את כניסתנו להר ביום חג זה. כמו כן מתבקשים המוסלמים לפגוע בכינוס שלנו הצפוי בערב.

"לצערנו, אתם ואנחנו למודי ניסיון ויודעים כי פעם אחר פעם איומים אלו הופכים ממילה כתובה למעשי אלימות פיזית בשטח". מתריע גליק. ומבקש את טיפולה הדחוף של המשטרה באיומים הללו.

תגובה 1:

  1. המשטרה כרגיל תסגור את הר הבית ליהודים המסכנים ותאפשר לערבים האלימים להתפרע להפר את החוק ולעשות ככל העולה על רוחם., רק ביצהר הם חזק3ים על המתנחלים, כאן על הערבים הם פתאום מקבלים חולשה כזו.

    השבמחק