יום שישי, 6 בדצמבר 2013

נער יהודי שעלה להר הבית: "תפרו לי תיק כי צילמתי"

נריה, נער בן 17 שעלה להר הבית ביום ראשון, נעצר כאשר צילם את התפרעות הערבים ונחקר בחשד להפרת הסדר הציבורי. בהמשך זכה לשיחת שב"כ ושחרר עם הרחקה מההר. "כל השוטרים היו ערבים. תפרו לי תיק בלי שעשיתי כלום", הוא אומר • צפו


מאת: אלחנן גרונר / הקול היהודי
ביום ראשון בבוקר, כמו גם בימים שלאחריו, נסגר הר הבית למבקרים שאינם מוסלמים, וזאת לאחר התפרעויות ערבים בהר. הביום ראשון המשטרה הוציאה דיווח לפיו פרצה קטטה הדדית בין יהודים לערבים בהר ונעצרו חשודים משני הצדדים.
אולם אחד העצורים שפנה לקול היהודי טוען כי לא היתה קטטה אלא התפרעות ערבית בלבד. נריה, נער בין 17 מאיזור המרכז, עלה להר בטהרה. לדבריו, במהלך הסיור החלו ערבים להתפרע, אולם השוטרים לא עשו דבר בכדי לעצור אותם ודווקא החליטו לסלק מההר את קבוצת היהודים.
"עלינו להר הבית 25 אנשים. הערבים התחילו להתפרע, ניסו לתקוף אותנו, זרקו אבנים ותקפו שוטר, אבל במקום להוציא את המתפרעים הוציאו את מי שלא עשה כלום. בדרך החוצה צילמתי את המתרחש ופתאום שוטר הצביע עלי והורה לעצור אותי בחשד להפרת הסדר הציבורי".
בסרטון שצילם נריה נשמע אחד השוטרים (שניה 13 בסרטון) כשהוא אומר "קח את זה עם הפלאפון". השוטר השני מגיע אליו ועוצר אותו. "לקחו אותי לתחנת המשטרה בקישלה כאילו שאני פושע ועיכבו אותי במשך ארבע שעות", הוא מספר. "לקחו לי טביעות אצבע וחקרו אותי על הפרת סדר ציבורי בטענה שהשתחוויתי. זה שקר וכזב. פשוט תפרו לי תיק".
לדבריו, השוטרים התנהגו בצורה בלתי ראויה. "במשך שעתיים לא נתנו לנו ללכת לשירותים וזלזלו בנו. החוקר היה ערבי והשוטרים שעצרו אותנו היו דרוזים, ובכלל רוב מוחלט של השוטרים בתחנה היו גויים. תפרו לי תיק ועוד הייתי צריך לחתום על הרחקה למשך שבועיים מהר הבית ושמישהו יחתום עלי ערבות".
לקינוח הוכנס נריה לשיחה עם רכז המחלקה היהודית בשב"כ המכונה "שביט". "רכז השב"כ שאל אותי מה אני עושה בירושלים, למה אני מגיע לישיבת הרעיון היהודי, איפה אני לומד ועוד שאלות בסגנון". נריה סירב לשתף פעולה עם השיחה ולאחר שהרכז המליץ לנו ש"לא להסתבך", הוא שוחרר.
במטה ארגוני המקדש זעמו השבוע על התנהלות המשטרה בימי החנוכה והכניעה לערבים וקראו לממשלה לאפשר בחגי היהודים כניסת יהודים בלבד למתחם הקדוש, כפי שבימי אידם של  המוסלמים נסגר ההר לחלוטין לכניסת יהודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה