יום שבת, 7 בדצמבר 2013

הערבים התפרעו שוב בהר הבית

הר הבית: משטרת ישראל הודפת פורעים ערבים

למרות שהר הבית היה ריק מיהודים ולמרות שלא נשמעו בהר הבית קריאת שמע, שירי חנוכה או אפילו שירת התקוה, הערבים התפרעו ביום שישי בהר הבית. המשטרה הדפה את הפורעים, אולם נהגה בהם בכפפות של משי. לא ידוע על מגבלות כניסה גורפות לערבים להר הבית.



ביום שישי האחרון הגיעו כ-25,000 מוסלמים להר הבית, מאות מהם ידו אבנים בשוטרים שהיו ליד שער המוגרבים וקראו קריאות נאצה והסתה. השוטרים הדפו את ההמון באמצעות רימוני הלם ותוך שימוש בגז מדמיע.

הערבים מדווחים על עשרות פצועים, ביניהם רבים שסבלו מחנק וכוויות מרימוני ההלם ופגיעות מכדורי גומי. לטענתם השוטרים נעלו את דלתות אל אקצה באמצעות שרשראות ברזל בעוד המוני מתפרעים התגודדו בו.

לדברי האתר הערבי פלסטין 48 השתתפו במהומות גם מוסלמים טורקים, שחלקם נפגעו אף הם בעת פיזור המהומות.

העילה להתפרעות הפעם - ריבוי העולים היהודים להר הבית בימי החנוכה.

כמה נקודות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב: 
  • המהומות פרצו בעת שלא היו יהודים בהר הבית, דבר שמוכיח שוב שמה שמפריע לערבים, אינם יהודים בהר הבית, אלא יהודים בכלל ובפרט בארץ ישראל. הר הבית משמש בידם כתירוץ נוסף וככלי נוסף לנגח את עם ישראל.
  • המשטרה לא מנעה כניסה של ההמון הפורע להר הבית. הדבר עשוי להצביע על אחד מהשניים - מודיעין משטרתי לקוי או הוראה של הדרג המדיני למשטרה להתרפס בפני הפורעים.
  • למרות האיום הממשי על חיי השוטרים ולמרות קריאות מפורשות לרצח יהודים וקריאת תיגר על שלטון החוק, המשטרה לא פתחה באש חיה ונעצרו רק כמה ערבים בודדים.
  • הסרטון שהבאנו, צולם על ידי אחד הפורעים באופן מגמתי. הוא לא מראה את האלימות הערבית ומנסה להבליט את אלימות המשטרה. למרות זאת נראים השוטרים כמי שידיהם קשורות מאחורי גבם שלא בטובתם ומנועים מלהכות בפורעים שוק על ירך.
  • לפני חודשיים כמה יהודים קראו את שמע בהר הבית, הניפו דגל ישראל ושרו את ההימנון הלאומי. למרות שכולם מודים שאף אחד מהיהודים לא פגע ולא ניסה לפגוע באף אדם באלימות או באופן מילולי, מאז המשטרה מתנכלת ליהודים בעלי חזות דתית, מונעת כניסה של קבוצות גדולות של יהודים להר הבית ומונעת שהיה של יותר מקבוצה אחת בהר הבית.
    נשאלת השאלה - למה המשטרה לא מטילה כל הגבלה על הפורעים הערבים? למה המשטרה מאפשרת כניסה של 25,000 ערבים בו זמנית להר הבית, למרות שידוע שינהגו באלימות ובו בזמן אינה מפשרת כניסה של יותר מ-25 יהודים להר הבית למרות שברור שהם לא ינהגו באלימות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה