יום שלישי, 14 בינואר 2014

הר הבית - סקירה תקופתית

פרויקט הליבה יהודה גליק
מאות יהודים בהר הבית 
בשבוע האחרון שוב פקדו את הר הבית מאות יהודים. תלמידי ישיבת סוסיא, קבוצות מאורגנות מבית שמש, חשמונאים, וחרדים, עלו בזה אחר זה להר הבית. כמחציתם עלו בהדרכה וסיוע של פעילות מיזם הליב"ה שממשיכה ומסייעת לקבוצות וארגונים המבקשים לעלות להר הבית, בזכותה של קרן נחלת עצמאות ישראל.

וועדת הפנים דנה בהרס האיסלמי בהר הבית
ביום רביעי קיימה וועדת הפנים בראשותה של ח"כ מירי רגב דיון נוסף על הר הבית. מלכתחילה היתה הוועדה אמורה לדון בדרישה לפרסם את דו"ח מבקר המדינה על עבודות הוואקף ומחדלי הרשויות בהר הבית. אלא שלפני הדיון קיבלה רגב הוראה מיו"ר הכנסת שלא לדון כלל בעניין הדו"ח, שבינתיים כבר פורסם באתר אמריקאי. הוועדה דנה ארוכות בהרס המימצאים וסדרי העבודה בהר הבית של המשטרה ורשות העתיקות. הדיון גרר כותרות רבות בכלי התקשורת, והביא שוב ושוב את תודעת הר הבית לבתי הצופים המאזינים והגולשים.

לצפייה בדיון המלא של וועדת הפנים - לחצו כאן
מנהל הליבה יהודה גליק הציג במהלך הישיבה סרטון חדש של עבודות חדשות בהר הבית בהם נשמע השוטר אומר "אין עבודות", תוך כדי שרעש המקדח נשמע ברקע. אנשי הוועד למניעת הרס העתיקות טענו שהפיקוח בהר הבית אינו משביע רצון, והגילויים החדשים צפו שוב. ח"כ סטרוק קראה בכל זאת כמה פיסקאות מהדו"ח המוסתר, ויו"ר הוועדה מירי רגב קראה להציב פקחים בהר הבית 24 שעות ביממה. 

התנהלות אנשי הוואקף הולכת ומחריפה
חוצפתם של אנשי הוואקף המוסלמי מחריפה מיום ליום. בסרטון שצולם ביום חמישי האחרון, תועדה התלהמות של 7 אנשי וואקף שגלשו למכות על מנהל הליבה יהודה גליק, בעת שצילם קבוצה שלימה של אנשי וואקף שנצמדו לקבוצת יהודים בה ר הבית. מסתבר שדיון בוועדת הפנים בעניינם של פורעי הוואקף הוא עניין של זמן, כנראה.

יום הולדת בהר הבית

נווה איזוביצקי (4) ביקש מהוריו לבקר בבית המקדש. לכבוד יום ההולדת הרביעי שלו, הגשימו לו הוריו את משאלתו בביקור בהר הבית. לחצו על הקישורים לקריאת הסיפור המלא ולצפיה בתמונות או בוידאו

 
מוגש על ידי 

הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית
מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית
A project of The Israel Independence Fund & The Temple Mount Heritage Foundation
ת.ד. 8400 ירושלים pob | פקס 077-5558067 | דוא"ל meizamhaliba@gmail.com | אתר li-ba.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה