יום ראשון, 19 בינואר 2014

ירדן וסעודיה נלחמות על הר הבית. איפה ישראל?

עימות בין ירדן לסעודיה, עקב הצעה סעודית כביכול לקבל לידיה את האחריות על הר הבית

האם ישראל מפשרת בין ירדן וסעודיה באשר לשליטה בהר הבית?
תמונת מסך מאתר האינטרנט הירדני
אתר חדשות ירדני מדווח על ניסיון סעודי להתערב במאמציו של קרי לכופף את ישראל. הסעודים הציעו לתת חסות למה שמוגדר בפיהם כ"מקומות הקדושים בירושלים". במסגרת זו הציעו הסעודים להעביר לחסותם את הר הבית.
למרות חשאיות השיחות והסודיות המוחלטת עליה שומרים הצדדים, היוזמה נודעה לירדנים והם מיהרו להתערב ולסכל אותה, לדבריהם.  ההתערבות הירדנית נעשתה באמצעות שיחות עם נציגים ישראלים ואמריקאים, אשר הבטיחו לדחות את היוזמה הסעודית.
הירדנים טוענים שכל יוזמה כזאת עומדת בסתירה מוחלטת להסכם שנחתם בינם לבין הרש"פ בענין "המקומות הקדושים" (ר' ירדן והפלסטינים חתמו על הסכם להגנה על ירושלים). לפי ההסכם ירדן תהיה אחראית על הר הבית והואקף המוסלמי יהיה כפוף למלך ההאשמי בעבר הירדן.
נזכיר שעד כה לא ידוע על כל תגובה ישראלית להסכם שחתמו נציגי הממלכה ההאשמית בעבר הירדן על מעמדן בשטח ריבוני בתוככי מדינת ישראל בעיר בירתה - ירושלים. אם הדיווח באתר נכון, הרי שיש שלוש ישויות זרות שמתווכחות ביניהן על הר הבית. האם הדבר מוכיח שממשלת ישראל כבר ויתרה מראש על המקום הקדוש היחיד לעם ישראל?
נציגי ארגוני המקדש עמם שוחחנו מעלים תמיהות באשר לפרסומים אלו ושואלים לאן התדרדרנו. האם לנציגי ממשלת הליכוד את הבית היהודי אין מה לומר על מעמדה של ישראל המקום המקדש? האם ישראל אמורה לשמש כמפשר בין המלך ההאשמי מעבר הירדן למלך הסעודי באשר לשליטה במקום מקדשנו - בהר הבית בלב עיר בירתנו - ירושלים?
למרות רצונם העז של אנשי תנועות המקדש, לבטל את דברי התקשורת הערבית ולא להתייחס ברצינות לדברים, המציאות העגומה בשטח מוכיחה שניתן לסמוך על דברי הערבים הרבה יותר מאשר על דברי נציגי ממשלת ישראל. ממשלת ישראל מתנהגת כבר כיום כמי שויתרה לחלוטין על ריבונותה בהר הבית.

תגובה 1:

  1. הר הבית של העם היהודי בלבד ולא יעזרו שום הסכמים שלא שוויים את הניר עליו חתום

    ומכאן הקריאה לכל העם לבוא ולעלות להר הבית בקדושה וטהרה אנשים וטף לייהד את המקום קצת אור דוחה הרבה חושך

    השבמחק