יום רביעי, 12 בפברואר 2014

הנזק בהר הבית - באחריות השר אהרונוביץ'

ח"כ משה פייגלין שיגר הבוקר מכתב לשר לביטחון פנים בו הדגיש: הנזק הבלתי הפיך מהעבודות בהר - על אחריותך

מאת: חזקי עזרא/ ערוץ 7 
עבוות הרס בהר הבית  צילם: משה פואה
ח"כ משה פייגלין (ליכוד) פנה הבוקר (רביעי) במכתב חריף לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ומחה על העבודות הנעשדות בהר הבית.
לדבריו, הנזק הנגרם במתחם הר הבית הוא הבלתי הפיך והוא באחריותו של השר.
במכתב, המלווה בצילומים חדשים מהשבוע מביא פייגלין לידיעתו של השר בצורה מפורטת את כל הנזקים הנגרמים כעת בהר הבית.
"הצבת עשרות פחים, תוך כדי ביצוע עבודות חפירה לעומק של כמטר, וקידוח באבנים בעלי ערך היסטורי. הצבת ביתנים חדשים מעץ על ידי פתחי מספר שערים בהר. פירוק אבנים , והסתרת ממצאים ארכאולוגים בתוך חדר בחלק המערבי של ההר. הקמת פיגומים וביצוע עבודות בחלק הדרום מזרחי של ההר. כפי הנראה הנחת צנרת חדשה, עבודה שכוללת מן הסתם חפירה".
כמו כן, ציין פייגלין במכתבו כי "קורות העץ שיתכן שהם מתקופת הבית הראשון, עדיין מנוחות בביזיון ובלי טיפול הולם וחשופות לפגעי מזג האוויר".
במכתבו דורש פייגלין מאהרונוביץ' "להפסיק באופן מידי את כל העבודות על ההר, להוציא את כל הכלים ההנדסיים מההר ולהפסיק את הפשע הארכאולוגי לו אתה אחראי. אתה נושא באחריות לפשע של הרס חדש בהר הבית שממשיך ומתבצע יום יום שעה שעה".
"לצערי, מסתבר שדווקא הגורמים האמונים על שמירת החוק, הם אלו שבחסותם נרמס החוק ברגל גסה. התחייבותך מלפני כחצי שנה על כך שיופסקו משחקי הכדורגל על ההר הפכה לבדיחה על ידי משטרת ישראל. המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ניזוק באופן קשה נזק ארכיאולוגי שלא ניתן לתיקון בעת כהונתך ובחסותך כשר האחראי לכך".
"אשמח מאוד אם תפעל כפי שראוי ומתבקש במדינת חוק מתוקנת, ותעצור באופן מידי את כל העבודות על ההר, במידה ולא, יהיה מכתבי זה עד לדורות, כי הנזק הנעשה להר בימים אלו נעשה באחריותך ובידיעתך. ירשם הדבר לדיראון עולם בהיסטוריה של העם היהודי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה