יום רביעי, 2 באפריל 2014

אין סיבה להפחיד את עצמנו: מתרגלים קרבן פסח

ביום חמישי בשבוע הבא, יום י' בניסן, יתקיים בירושלים מעמד תרגול הקרבת קרבן פסח. תרגול הקרבת קרבן פסח. כתב ערוץ 7 שוחח עם הרב איתי אליצור, ממארגני האירוע, שיתקיים זו הפעם השלישית לאחר שכבר בפעם הקודמת נכחו בו כאלף איש מכל רחבי הארץ.

מאת: שמעון כהן / ערוץ 7
באירוע שיחל במתן שיעורים וימשיך בתרגול ההקרבה ישתתפו רבנים מובילים כדוגמת הרב מנחם בורשטיין, הרב אורי שרקי, הרב ישראל אריאל, הרב יצחק שפירא, הרב נחום רבינוביץ' ועוד. בין הברכות למשתתפי האירוע תהיה גם ברכתו המצולמת של הרב חיים כהן, 'החלבן', ברכה המצטרפת לברכותיהם של הרב דוד חי הכהן והרב שמואל זעפרני.
הרב איתי אליצור אינו רואה כל סיבה להתייחס אל תמיכת הרבנים באירוע כחריגה ואת האירוע הוא מסרב להגדיר כרגיש ומיוחד. "אם אלפיים שנה לא היו נותנים לנו למול את הבנים או להניח תפילין היינו מתפללים לביטול הגזירה הזו", הוא עורך השוואה ומשוכנע שבאותה מידה גם התפילה לכינון המקדש והקרבת זבחים מפעמת בליבו של העם היהודי שאין לו כל סיבה לראות ביישום התקווה הזו או בתרגול לקראתה מהלך חריג.
לדבריו כאשר התקווה היא שבפסח הקרוב יוקם כבר בית המקדש ויוקרב בו קורבן פסח הרי שאך טבעי הוא שביצוע המשימה יילמד על ידי מי שאמורים לבצע אותו כדי שלא יגיעו לבית המקדש ללא תרגול והכנה מוקדמים.
הרב אליצור מוסיף ומעריך כי גם רבני המיינסטרים החרדי לא יתנגדו למהלך לימודי שכזה בהיותו מהלך לימודי מתחייב. בדבריו הוא מדגיש כי השה שיוקרב לא יוקדש כקורבן ומשום כך לא ייחשב לקרבן אלא לתרגול, כמתבקש בהלכה. עם זאת הדברים יתבצעו מתוך תקווה לבצע את המצווה במלואה בחג הפסח עצמו.
באשר לרגישות המשטרתית סביב האירוע והחשש לתגובה סוערת בעולם המוסלמי החושש מכל מה שנראה כרומז לכוונות יהודיות סביב הר הבית והמקדש, מציין הרב אליצור כי האירוע מתואם עם רשויות האכיפה והמשטרה כנדרש וכשם שבשנתיים הקודמות לא הייתה כל חריגה כך צפוי להיות גם השנה. לטעמו עצם הדיבור על מזרח תיכון שעלול לבעור בעקבות האירוע אינו אלא "תזכורת" למוסלמים שעליהם להבעיר את המזרח התיכון מבלי שיש לכך כל סיבה אמתית.
בדבריו מזכיר הרב אליצור כי עד לפני כמה עשרות שנים רבים לעגו לעם ישראל המייחל לשוב לציון ולבנות בה את המקדש. כעת, הוא אומר, כאשר אנחנו אחרי המסע הגדול של אלפיים שנות גלות, האם לא נעשה את הצעד האחרון במסע?
במהלך האירוע יתקיימו שיעורי תורה ולאחריהם תרגול של השחיטה כאשר כוהנים הלבושים בבגדי כהונה יתרגלו את העברת המזרקים סביב דגם של מזבח ולוויים יתרגלו את שירת הלוויים ועבודתם. מאוחר יותר יתורגל גם שיפודו המיוחד של הקרבן על שיפוד של רימון וצלייתו. "מי שיישאר עד הסוף יזכה גם להתכבד בבשר לאחר שילמד היטב איך צולים את הפסח, ואני מקווה שהדבר יהיה מעשי כבר השנה והלימוד יועיל לאנשים לקיים את המצווה כהלכתה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה