יום שישי, 1 באוגוסט 2014

האם המשטרה החליטה ללמד את המוסלמים לקח?

(רוב ה)ערבים החוצה || שבוע חמישי ברציפות

המשטרה מסננת בשערי העיר העתיקה את הערבים בדרך להר הבית
המשטרה אוסרת על מוסלמים מתחת גיל 50 להכנס להר הבית להתפרעויות המסורתיות של ימי שישי (בתקשורת השמאלנית קוראים לזה: "תפילות יום השישי"). אתמול המשטרה אסרה על רוב המוסלמים להכנס להר הבית בזמן שהיו בו יהודים (ר' הר הבית נפתח שוב ליהודים, הערבים מחכים בחוץ >>).

האם יש קשר בין הפרעות שביצעו הערבים בהר הבית בשבוע שעבר, כולל בזיזת תחנת המשטרה ושריפתה לבין מגבלות המשטרה?

↓ כך מקוננים הערבים באינטרנט

המשטרה מסננת בשערי העיר העתיקהאת הערבים בדרך להר הבית
במשך ארבעת ימי השישי של הרמאדן, מנעה משטרת ישראל ממוסלמים מתחת לגיל חמישים להכנס להר הבית. גם בשאר הימים הטילה המשטרה מגבלות שונות על כניסת מוסלמים להר. ביום ראשון נגמר הרמאדן וביום רביעי הגיעו לקיצם גם חגיגות איד אל-פיטר.

הערבים, שהיו אחוזי אמוק ומעודדים מהצלחתם לפרוץ להר הבית ביום שישי האחרון ומהרס תחנת המשטרה בהר, איימו להמשיך להשתולל ולמנוע מיהודים כניסה להר הבית עד תשעה באב לפחות. מתברר שהפעם משטרת ישראל החליטה לעצור את ההשתוללות.

אתמול דיווחנו כאן (ר' הר הבית נפתח שוב ליהודים, הערבים מחכים בחוץ >>) על עלייה של קרוב למאה יהודים להר הבית (היו עוד יהודים רבים שלא האמינו שההר יפתח אתמול ליהודים ולכן לא הגיעו). היהודים נדהמו לגלות את חורבות המקדש נקיות כמעט לחלוטין מערבים.

משטרת ישראל סגרה את רוב שערי הר הבית ומהשערים הנותרים היא אפשרה כניסה של מוסלמים מגיל חמישים בלבד. היא לא אפשרה את כניסת הפרובוקטוריות המוסלמיות עד ליציאת אחרון היהודים מהר הבית.

היום, יום שישי הראשון לאחר הרמאדן, המשיכה משטרת ישראל בהרגל המבורך והיא מונעת מערבים מתחת גיל חמישים להכנס בשערי הר הבית. הערבים זועמים ומקוננים, אך סביר להניח שאם משטרת ישראל תמשיך להפגין נחישות, הערבים יתרגלו וניתן יהיה לאט ובבטחה לחזק את האחיזה היהודית במקום קודשנו.

↓ בשבוע הבא צפויים לעלות מאות יהודים להר הבית

רבנים בהר הבית. קוראים לציבור להצטרף!
מידי שנה מורגשת תכונה רבה של יהודים בהר הבית בימי בין המיצרים, שבין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב. מדי שנה גובר זרם היהודים שעולים להר הבית ביחס לשנה שקדמה לה ורבנים חדשים מצטרפים לעולים ולתומכים בהם. מכיוון שהשנה הר הבית היה סגור במשך רוב ימי בין המיצרים ובגלל שתי הסיבות הקודמות שהזכרנו, צפויים מאות יהודים לעלות להר הבית בתשעה באב עצמו ובימים שלפניו ואחריו.

בנוסף לאמור, מאז חטיפת הנערים הי"ד ותחילת ההפגזות והלחימה בעזה, יהודים רבים עולים להר הבית להתפלל לשלום עם ישראל, להצלחת חיילי צה"ל ולשלומם ולמיגור האויב.

משטרת ישראל מודעת למאות היהודים הצפויים לעלות להר בשבוע הבא ונערכת בהתאם. בתנועות המקדש מאמינים שהמשטרה למדה את הלקחים משנים קודמות ומהימים האחרונים והיא תפעל כך שיהודים יוכלו לעלות להר הבית בבטחה וללא הפרעות, להתפלל לשלום העם היושב בציון ולהתאבל על חורבן בית המקדש.

רבני הר הבית קוראים לכל יהודי לעלות בטהרה להר הבית, בפרט בימים אלו ולעורר רחמי שמים על עם ה' ועל נחלתו.

2 תגובות:

  1. חובה להרחיב את שעות הביקור עבור יהודים ולצמצם עוד יותר את נוכחות הפולש המוסלמי על הר קודשנו.

    השבמחק
  2. אולי (רק אולי) המשטרה למדה את הלקחים הנ"ל ורוצה לפעול לפיהם, אך מי שעומד בראשה הוא שר כושל ופועל און שאין לסמוך עליו. לכן ייתכן שהתמורה בהתנהגותה של המשטרה היא זמנית ביותר ומוקדם מדי להפגין אופטימיות ביחס לעתיד הקרוב.

    כך או אחרת, רצוי לפתוח עוד שערים לכניסת יהודים ולהרחיב עבורם בהדרגה את שעות הביקור, ובד בבד להחיל ולהרחיב בנדרש את המגבלות הנ"ל על כניסת מוסלמים בזמני הנוכחות היהודית, עד שנגיע למצב שיהודים יהיו מסוגלים לבקר ולהתפלל באזורים מסוימים על ההר מהנץ החמה עד חצות.

    השבמחק