יום רביעי, 1 באוקטובר 2014

צפו: בדרכו של הרב סגל- התוקע הראשון בכותל ומראשוני העולים להר הבית

הרב משה צבי סגל זצ"ל - התוקע האגדי בשופר בכותל ומראשי העולים להר הבית || נפטר ביום הכיפורים לפני 29 שנים


הרב משה צבי סגל זצ"ל. מראשוני העולים להר הבית
הרב משה צבי סגל זצ"ל נולד ב-ו' בשבט תרס"ד (1904) באוקראינה ובגיל 20 עלה ארצה יחד עם הוריו. הרב סגל זצ"ל פעל רבות למען תקומת עם ישראל בארצו עד יום מותו.

כמי שזכה להיות הראשון שנלחם באיסור הבריטי על תקיעת שופר בכותל והיה למורה דרך לעשרות צעירים שהלכו בעקבותיו ותקעו מדי שנה ליד הכותל המערבי, הרב סגל היה אחד ממובילי המאבק להשבת הר הבית לעם ישראל ופרץ דרך לאלפים שעולים היום להר הבית.

הרב סגל הקפיד להגיע מדי שנה ביחד עם ראש נאמני הר הבית גרשון סלמון הי"ו לתפילת מנחה ונעילה ליד הר הבית הסגור לתפילת יהודים, סמוך לשער המוגרבים. בסיום התפילה תקע הרב בשופר, כפי שעשה בזמן המאבק בכובש הזר.

ביום כיפור בשנת תשמ"ה היה ברור למתפללים שהשנה הרב סגל בן ה-81 לא יגיע מפאת מחלתו. אולם הרב סגל לא ויתר ולהפתעת כולם הוא הגיע תוך שהוא נשען על בנו. בסיום היום הקדוש תקע הרב סגל בשופר בפעם האחרונה בחייו.
הרב משה צבי סגל זצ"ל בהר הבית עם ראשוני העולים להר

בשנה הבאה שנת תשמ"ו (1985) הרב סגל לא הגיע לתפילה, המתפללים אמרו בעצב שזו הפעם הראשונה בחייו שהוא מוותר על תקיעת השופר במוצאי היום הקדוש. במוצאי יום הכיפורים נודע לתלמידיו ומעריציו שבליל יום הכיפורים נקרא הרב לישיבה של מעלה ומי יודע, אולי הוא זומן לתקוע בשופר בבית מקדש של מעלה.

לרגל יום השנה ה-29 להלקחו של הרב משה צבי סגל זצ"ל, אנחנו מביאים לזכרו סרטון שהופק על ידי פרויקט "תולדות ישראל" על התוקעים בשופר ליד הכותל, שהלכו בעקבותיו ובהדרכתו.

↓ בימים ההם, כזמן הזה - מצאו את ההבדלים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה