יום שישי, 10 באוקטובר 2014

ניר ברקת: "הסטטוס קוו בהר הבית לא חוקי"

לא מרוצה מהמצב בהר הבית || המצב לא חוקי

בראיון חג ל-nrg יצא ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בחריפות נגד החרפה והאפליה הגזענית של יהודים בהר הבית. הוא קורא לממשלה לטפל במצב ולאפשר חופש דת ליהודים. הראיון עסק בנושאים רבים. אנחנו מביאים בפניכם את החלק העוסק בהר הבית.

↓ ניר ברקת מדבר על הר הבית באתר nrg
צילום ארכיון: פלאש 90
אי אפשר לדבר על ההתפרעויות בירושלים בלי להתייחס לסוגיית הר הבית, המקום היחיד בעולם שבו אסור ליהודי להתפלל בגלל מדיניות ממשלה. המוסלמים בהר דואגים להפר את הסדר באופן קבוע, והיהודים הם המפונים מהמקום בתירוץ של דאגה לשלומם. כשכבר מתאפשרת עלייה להר, רבים הסיכויים שאחד העולים יסיים את הביקור במעצר משום שנצפה מתנועע בצורה שמזכירה תפילה, או משום שהגניב למקום דף ובו קטע תפילה. 

"אני לא מרוצה מהסטטוס קוו במקום", אומר ברקת. "זהו סטטוס קוו שלא עובר אפילו בג"ץ. הר הבית מנוהל על ידי מדינת ישראל ולא העירייה, ובצדק. זה לא סוד שהכלים להתמודדות עם אתגרי הר הבית כוללים מעורבות של המוסד, השב"כ והמשטרה – כלים שאין לעירייה. אבל משהו פה בעייתי ולא סביר, בוודאי מהפן היהודי של הנושא. אני מצפה שמדינת ישראל תביא צדק לסטטוס קוו. לָרוב, סטטוס קוו נמצא בהלימה לחוק; פה יש לנו פער בין הסטטוס קוו לחוק או להבנה של בית המשפט הגבוה לצדק. בעיניי יש פה פער שצריך לבחון איך להתמודד איתו, ואפשר למצוא פתרון מבלי להביא להפרות סדר ולפיצוץ". 

בוא נרד טיפה למטה. מה הסיפור עם גשר המוגרבים? 
"אני טוען בתוקף שהדבר הנכון הוא לחזור לסטטוס קוו שהיה במקום עד 2004. לפני עשר שנים הייתה סופה שהפילה את הגשר, ונבנה במקום גשר זמני, שאמור היה לעמוד שם עד לתיקון הגשר שהיה בקונצנזוס עד אז. לצערי נוצר סטטוס קוו חדש, שלא מאפשר לגעת בגשר הזה. זה לא מכובד לאף צד – לא להר הבית, ולא לכותל שהוא מכער אותו. מדובר במקום שהוא קדוש לנו. אני מתעקש לחזור למתווה הקודם. לצערי אנחנו מתקשים לעשות את זה, ואני תקווה שזה יקרה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה