יום שישי, 10 באוקטובר 2014

ירדן גינתה את ישראל על אירועי הר הבית בערב החג

חוצפה ערבית || משתוללים ובוכים

דובר הממשלה בעמאן אמר כי השימוש באמצעים לפיזור הפגנות הוא "פשע מתועב" וקרא להסיר את המצור על מסגד אל אקצא. אבו מאזן: "העם הפלסטיני לא ישתוק. נביא את התקיפות בפני האו"ם ומועצת הביטחון"

מאת:  יאסר עוקבי/ מעריב

התפרעויות בהר הבית, אתמול. צילום: משטרת ישראל
ירדן גינתה את ישראל בעקבות התפרצות המשטרה להר הבית אתמול (ד'), על רקע התפרעויות במהלכן נפגעו ארבעה שוטרים ממשטרת מחוז ירושלים באורח קל. הפלסטינים דיווחו, כי עשרות נפגעו, בהם 20 צעירים שנפגעו מירי כדורי גומי או מרסיסי רימוני עשן.

דובר ממשלת ירדן אמר, כי השימוש באמצעים לפיזור הפגנות היה "פשע מתועב". הוא קרא לגורמים ערביים ובינלאומיים ללחוץ על ישראל כדי ש"תסיר את המצור מעל מסגד אל-אקצה".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, האשים את ממשלת ישראל כי היא נותנת חסות לקיצונים ולמתנחלים שמובילים את התקיפות על המסגד. אבו מאזן הזהיר, כי "העם הפלסטיני לא ישתוק. נביא את התקיפות בפני האו"ם ומועצת הביטחון".

במהלך יום רביעי, ערב חג סוכות, יידו עשרות פלסטינים אבנים, לבנים וזיקוקים לעבר שוטרים המוצבים בשער המוגרבים. בקבוק תבערה שיודה אל השוטרים לא התלקח. כתוצאה מכך, מסרה משטרת ירושלים כי ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל. המשטרה פרצה אל שטח ההר והדפה את המתפרעים אל תוך מסגד אל-אקצה, אך הם המשיכו ליידות בקבוקי תבערה וחומר דליק.
צעירים ערבים זרקו אבנים לעבר שוטרים. 9 חשודים פלסטינים נעצרו.

ראש הווקף בירושלים, שייח' עזאם חטיב, הטיל את האחריות למתיחות בהר הבית על משטרת ישראל. חטיב, שעידכן את שגריר ירדן בראמללה בהתרחשויות, אמר כי "המשטרה לא נענתה לבקשתנו לסגור את גשר המוגרבים ולא לאפשר עלייה להר של מתפללים יהודים קיצונים".

יש לציין, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה ביום שלישי את המשטרה לתגבר את כוחותיה במזרח ירושלים. נתניהו הדגיש, כי "אסור שהפרות הסדר יהפכו לנורמה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה