יום שני, 13 באפריל 2015

צפו: האפליה הבוטה ותלונות הסטודנטים

די לאפליה! || פנייה ליועמ"ש ומבקר המדינה

בעקבות ההפלייה החמורה אליה נחשפנו שבוע שעבר, החליטה תנועת 'סטודנטים למען הר הבית' לפנות באופן בהול למבקר המדינה, היועמ"ש והמשרד לבטחון פנים ולהטיח בפניהם את האמת שהמשטרה מסתירה מהציבור והרשויות זמן רב!


↓ פניה לגורמי המשפט והביקורת על רקע האפליה בהר הבית

בכניסה להר הבית מתרחשת מזה שנים רבות אפלייה קשה על רקע דתי, כשיהודים חובשי כיפה לא מורשים להיכנס לתחומי הר הבית אלא בקבוצות קטנות מאוד ולאחר סלקציה קפדנית, ושאר הנכנסים, תיירים מחו"ל, נכנסים באין מפריע, כל זאת דרך שער המוגרבים הפתוח לכניסת יהודים ותיירים (בנוסף לעוד כ- 10 שערים הפתוחים לכניסת ערבים בלבד, שגם זו אפלייה קשה שיש לטפל בה).

לאורך השנים טענה משטרת ישראל כי אין נכון הדבר שמתקיימת אפלייה על רקע דתי בשער המוגרבים וכי המבקרים נכנסים כסדרם ללא כל אפלייה. עם-זאת, בסרטונים רבים שצולמו ביום חמישי האחרון, 9.4.15, ניתן לראות בבירור כי משטרת ישראל מקיימת אפלייה קשה. יהודים רבים שהגיעו לתור הכניסה להר הבית כבר בשעה 07:30, נאלצו להמתין שעות רבות בעוד שתיירים שהגיעו אחריהם נכנסו בתור לפניהם, כפי שניתן לראות.

מדובר באפלייה קשה על רקע דתי שאסורה שתתקיים במדינה דמוקרטית שחרתה על דגלה את איסור האפלייה על רקע גזע, דת או מין, וכן ניתן לראות את ההכוונה המלאה לכך על-ידי השוטרים והקצינים עצמם. אבקש את טיפולכם המיידי בתופעה מול משטרת ישראל על-מנת להפסיק את הנהלים הללו בצורה מיידית.

תגובה 1:

  1. כנראה שפניות למבקר המדינה והיועמ"ש, ובוודאי שלמשרד לבטחון פנים, הן בזבוז זמן מוחלט. רק צעדים לא שגרתיים שהם תולדה של חשיבה "מחוץ לקופסה" יביאו להתקדמות בנושא. גם אם שום מפלגה שמאלית לא תקבל את תיקי המשפטים ובטחון הפנים (לרבות ישראל לא-ביתנו על מושתליה הסמולנים), אי אפשר לסמוך על נתניהו שיאות לשפר את התנהגותה של המשטרה, שהרי הוא חושש מכל רחש של טרום-איום מצד הירדנים ומשוכנע שהוא מונע "מלחמת דת" בכניעתו לבריונותם של הערבים.

    השבמחק