יום שני, 29 ביוני 2015

על שיחה חרדית-סרוגה מעניינת על עליה להר הבית

למה אסור? ככה! || כי הרב שלי אמר...

אלישמע סנדמן, אחד העולים המסורים להר הבית ומנהל ארגון ייראה - מתנדבים לעידוד העלייה להר הבית, חי את הר הבית וכוסף את המקום בכל צעד ושעל בחייו. אלישמע מספר על שיחה מעניינת שהתפתחה בינו לבין בחור חרדי באוטובוס ביום חמישי שעבר. לצערנו, השיחה משקפת בורות גדולה ובריחה שקיימת בקרב רבים משומרי המצוות.

↓ אלישמע סנדמן מספר:


ביום חמישי האחרון עליתי על אוטובוס לנסיעה ארוכה. התיישבתי לייד צעיר חרדי.

התחלנו בשיחה סתמית על החיים (איפה גרים, איפה לומדים וכו'). לאט לאט השיחה התגלגלה והגיעה איכשהו לכך ששאלתי אותו אם הוא עולה להר הבית.

תשובתו המיידית הייתה "לכותל? כן. בוודאי שאנחנו מגיעים!"

הסברתי לו ששאלתי האם הוא עולה להר הבית. לא לכותל.

הצעיר הנחמד לא הבין את השאלה וניסה לברר שאני לא המבולבל פה בשיחה ושאל אותי "אתה מתכוון שם למעלה, איפה שכל הערבים".

אמרתי לו שכן, לשם אני מתכוון. הערבים שם באופן זמני, הסברתי לו.

אחרי שהבין שאנחנו מדברים על אותו מקום הסביר לי שהוא ושאר "שומרי התורה והמצוות" לא עולים לשם כי אסור.

שאלתי אותו מדוע אסור והוא הסביר לי שכך הרב שלו אמר.

ביקשתי לשמוע את ההסבר שהרב הביא לסיבת האיסור והוא הסביר:

"מותר רק לאנשים טהורים להיכנס להר הבית. וכיוון שאיננו טהורים אנחנו לא יכולים להיכנס".

הסברתי לו שאכן כך ההלכה. אך הדרך להיטהר היא פשוטה, הולכים למקווה כשר, טובלים בצורה כשרה - והופ, אתה טהור.

היה נראה שהוא קצת התבלבל, ואז הוא אמר לי "אם הרב אמר שאנחנו לא עולים להר הבית - בטוח שהוא יודע את הסיבה"

המשכנו לדון מבחינה הלכתית סביב כל הנושא. 

כשסיימנו לדון בכל הצדדים של הנושא הוא אמר לי שלפי מה שדיברנו, שזאת בעצם ההלכה, מותר לעלות להר הבית. ובאמת מוזר שהרבנים אוסרים. הוא הבטיח לי כי ישאל את רבו לפשר האיסור וידון איתו בנושא ההלכתי.

ביקשתי שיתקשר לעדכן אותי והחלפנו מספרים ביננו.

ממש לקראת סוף הנסיעה הוא אמר לי שהוא חייב להתוודות כי עד השיחה איתי הוא חשב שכל אנשי הכיפות הסרוגות "לקחו רק את הדברים הרעים של הרב קוק" , לדבריו.

הוא אמר שבזכות השיחה איתי הוא גילה שבעצם מה שחסם אותו מלהסתכל בצורה יפה וטובה על ה"מזרוחניקים" זה שהוא לעולם לא נפגש איתם בצורה כזו.

"מעכשיו אני יודע שאתם באמת אנשים טובים. ולא שאתם זורקים את ההלכה, אלא הדרך שלכם שונה משלנו" , כך אמר לי לסיכום השיחה ביננו.

שני דברים מרכזיים וחשובים שיצאתי איתם מהנסיעה הלילית הזו ביום חמישי האחרון:

א. רוב ההתנגדות לנושא העלייה להר הבית נובעת מתוך בורות גמורה בנושא ולא מתוך לימוד הנושא.
לכן עלינו לפעול בכל דרך אפשרית להכנסת הנושא לתודעה רחבה יותר, לא רק דרך התקשורת, גם דרך ההלכה. 
ב. חייבים ליצור מפגשים (יזומים ולא יזומים) בין החרדים לדתיים על מנת שההסתכלות שלנו אחד על השני תהיה שונה ואוהבת יותר.

ולסיכום, בית המקדש נחרב על שנאת חינם. בית המקדש השלישי ייבנה ע"י הגברת אהבת-חינם. ולכן שני הדברים מתחברים יחד.

חובה לפעול לאהבה בין כולנו ולתודעה ופעילות בנושא המקדש. החיבור של שני הדברים יחד יביא לבניין בית המקדש השלישי במהרה בימינו. אמן!

3 תגובות:

  1. חבל יהיה על זמנכם אם לא תבינו שהחרדים וה"סרוגים" כאחד חייבים להסתכל בצורה אוהבת יותר על היהודים הקראים ודומיהם בעם ישראל במקום, למשל, לפתוח ללא פרובוקציה מקדימה בויכוחים מיותרים עם יהודים כאלו במבוא לשער המוגרבים שבמהלכם הם יכונו "כותי" ו"נוצרי" (אירוע אמיתי שהתרחש בחג שבועות האחרון בסביבות 13:30).

    השבמחק
  2. בזבוז זמן עם החרדים.

    השבמחק
    תשובות
    1. התייאשת מהעם שלך? זה חוסר אמונה, חביבי.

      מחק