יום חמישי, 4 ביוני 2015

השופט הרחיק את גליק מהר הבית, המוסלמים צוהלים

הערבים מאיימים || יהודה גליק יורחק

הערבים מרוצים! תגובה מוסלמית להחלטת השופט מוסק להרחיק את גליק מהר הבית
השופט כרמי מוסק קיבל את ערר המשטרה להרחיק את יהודה גליק מהר הבית עד תום ההליכים במשפט אחר שהגישה נגדו בטענה שתקף מתנפלת מוסלמית בהר הבית  בעקבות ההחלטה, המוסלמים צוהלים ואומרים בגלוי, שהטרור והאיומים בהר הבית אפקטיביים.

↓ צדק נוסח מוסק: הנפגע יענש

בית המשפט החליט לאסור על גליק את העליה להר הבית בנימוקיו שאיומי המוסלמים עדיין נמשכים, ועלייתו להר תגרום כעס בשורות המוסלמים המאיימים על חייו ועל שלום הציבור.

גליק טען, כי מלכתחילה לא הייתה הצדקה להגבלה שהוטלה עליו. לטעמו, לא נובעת מצידו מסוכנות כלשהי או חשש למעשים אלימים. המסוכנות נובעת דווקא מצד קבוצות מוסלמיות קיצוניות, המנצלות את שהייתו בהר הבית כדי ליצור אירועים אלימים ומהומות. תפקידה של המשטרה היא למנוע התנהגות זו ולהגן עליו ולא ההיפך, ואין מקום למנוע ממנו להגיע להר הבית. בטח לא כאשר הוא קשור לכיסא גלגלים, שמסיר כל חשש למעשי אלימות או התגרות מצדו.

השופט מוסק טוען שלמרות שגליק פגוע ירי, ואינו יכול לרוץ או לתקוף אחרים. אין לאפשר את עלייתו להר הבית, "המסוכנות והסכנה להתרחשות אירועים דומים לא חלפה". עוד טען מוסק שבקשתו של גליק לצלם בהר הבית, כדי לתעד את עלילות המשטרה נגדו, יכולים ללמד על חשש להתלקחות במידה שהוא יחזור וייכנס למתחם הר הבית טרם הסתיימו ההליכים בעניינו.

בקרב המוסלמים התקבלה הידיעה בצהלות ובסיפוק רב. המוסלמים מציינים שהטרור והאיומים, במיוחד אלו של קבוצות ההתנפלות האיסלמיות בהר הבית מתגלות כאפקטיבים ויעילים. דפי הפייסבוק איסלמיים שוב מלאים בדברי הסתה ואלימות בערבית ובעברית. אחת מהם מתייחסת לרוצח שהתנקש בחייו של גליק ומציינת בעקבות פסק הדין, ש"מועתז חיג'אזי לא מת".

פרס לטרור

פרליטו של גליק, עו"ד יצחק בם אמר בתגובה: "מצער שבית המשפט נותן רוח גבית למתפרעים מוסלמיים בהר הבית. התחושה היא שבית המשפט מחיל בהר הבית לא את החוק הישראלי המקדש את החופש, אלא את החוק הירדני שמפלה את היהודים בכל דבר אפשרי. מכל מקום יש בדעתנו לבקש רשות ערר מבית המשפט העליון".

במטה ארגוני המקדש מבקרים בחריפות את פסק הדין: "אין שום קשר בין הטיעונים לפסק הדין. בית המשפט לא נתן מענה לטענה כי הרחקה בגלל סיכונים מצד שלישי לא יכולים לינתן בתנאי שחרור. בית המשפט צריך לעודד את מי שמבקש לפקח על מעשי הרשויות, מה עוד שגם בג"צ וגם וועדת הפנים של הכנסת דווקא דרשו מגליק לפקח על התנהלות המשטרה ולדווח להם.

"נראה כי בית המשפט נפל קרבן לשקרי המשטרה ואיומיה, ולחוסר הבנה מינימלית במה שקורה בהר הבית. שופט שלא ביקר בהר הבית, איננו יכול לפסוק מבלי לחטוא בחוסר הבנת נסיבות האירועים במקום". אומרים במטה ארגוני המקדש.

יהודה גליק ימסור את תגובתו הערב בשעה שבע, במסגרת נאומו כאורח כבוד בדינר, באולמי היכל דוד בירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה