יום רביעי, 15 ביולי 2015

חוויה משפחתית ל-9 הימים: משתתפים בבנין המקדש

לבנות במקום לבכות || מכינים את התשתית לבנין המקדש

בשבוע שעבר התפרסם כאן המדריך השלם לאיסוף תולעת השני, יחד עם קריאתו של מו"ר הרב ישראל אריאל שליט"א לצאת לחורש ולאסוף תולעים (לחץ כאן לקישור: יוצאים לחורש לבנות במקום לבכות >>).

נשים למען המקדש ונשות לשכת הפרוכת בשיתוף מכון המקדש מצאו שהגיעה העונה ותולעי המשי מחכים בחורש לאיסוף.

להלן הפרטים על איסוף תולעת השני בשבוע הבא:
  • יום ראשון ג' באב - איסוף באלון שבות . נפגשים בשעה 11:00 בכניסה לשער החדש.
    כמו כן בין ג' באב ל-ו' באב - יהיו איסופים כל יום בעשר בבוקר.
    חובה רישום מראש אצל יהודית דסברג 0528459628 כדי להיערך בהתאם.
  • יום רביעי ו' באב - איסוף בקרית ארבע בשעה 11:30 בגבעת החרסינא ליד יתק"א.
    חובה רישום מראש אצל ציפורת חזי 0504647554 כדי להיערך בהתאם.

↓ הצבע האדום האחר יעל קביליו מספרת על איסוף תולעי השני בשנה שעברה בעת צוק איתן

"האם זוהי התולעת שמדברים עליה כתולעת השני?? האם זוהי תולעת השני שאנחנו אמורים להשתמש בצבעה למקום הקדוש ביותר בעולם?? לא יתכן זו כנימה טפילה . הדבר הכי שפל שראיתי!! כך עלה במחשבתי כשנשות לשכת הפרוכת הראו לנו את תולעת השני בתוך קופסא.

מכאן רציתי לספר לכם על החוויה המדהימה שהייתה לי ולמשפחתי בלשכת הפרוכת לפני כשבוע. בעוד אנו שומעים את הצבע האדום בביתנו החלטתי לקחת את משפחתי לצבע האמיתי מבשר הגאולה – צבע האדום של תולעת השני. וכמו שלכל דבר בעולם יש את הצד החיובי והשלילי שלו החלטתי להתעלם לרגע מכל מה שקורה סביבנו הזעקות והטילים ולהתרכז במשהו קטן אך בעל ערך עצום ורב - בצבע האדום האמיתי!!

למפגש בעפרה בבית החדש של לשכת הפרוכת הגיעו צפורה פילץ עם ילדיה, מיכל בן אורי עם ילדיה, ברכה לינדר מקרית ארבע, אני- יעל קביליו עם ילדי ועוד כמה נשים שאיני מכירה את שמם וכמובן נשות הלשכה. 

בתחילה ראינו את התולעת, משהו קטן ועגול. הראו לנו אותם בקופסא קטנה. "זו כמות כל כך קטנה" אמרתי. "כן, כמות קטנה כזו צובעת כמות גדולה של צמר". אורנה הסבירה לנו, שחוט שמקורו מן החי (צמר) צובעים בצבע מן החי (תולעת השני, למשל) וחוט שמקורו מן הצומח (פשתן) נצבע עם צבע מן הצומח. כך הצבעים מחזיקים בצורה החזקה ביותר. 

עוד הראו לנו במצגת, את הפרוכות הנמצאות בשלבי אריגה והציגו את ההתקדמות ביצירת שתי דמויות שונות
בשני צידי אריג אחד - צד אחד של אריה וצד אחד של נשר. איזו התפעלות ואיזה התרגשות שכל זה מתרחש מולנו בזמן כל כך קצר. התקדמות למקדש ממש. 

ולמה שימש החוט שנצבע על ידי תולעת השני? "על האבנט שלבשו הכוהנים בבית המקדש הייתה רקמה מחוטי צמר צבועים בצבע השני שהופק מתולעת השני, חוטים בצבע השני משולבים גם בבגדי הכהן הגדול ובפרוכת. 

ביום הכיפורים בזמן בית המקדש, רצועת צמר בצבע השני שנקראה לשון של זהורית, הודיעה כי עם ישראל באותה שנה זכה לכפרה אם התרחש נס והיא הלבינה. כל אילו היו צריכים להצבע על ידי תולעת קטנה.

ומדיבור למעשה - משם נסענו לעצי האלון בסביבה, אלו שהתאימו ביותר לאיסוף תולעת השני. הסבירו לנו שזהו הזמן הטוב ביותר לקטיפה אחר כך הכנימות מתייבשות . לילדים זו הייתה חוויה אדירה. כל ילד קבל קופסא וחיפש את הכנימות והכניס אותם לתוך הקופסא. "זהירות לא לפוצץ אותם זה יצבע לכם את הידיים"

כנראה שהילדים יותר טובים במציאת תולעת השני כי אני חיפשתי במשך שעה ואולי מצאת חמש כנימות. עכשיו הבנתי למה זה היה מוצר כל כך יקר. אולי יבואו אנשי טכנולוגיה ויפתחו חממות לגידול תולעת השני, שתהיה מרובה על העץ ומרוכזת יותר. כי להכין כל כך הרבה פרוכות ובגדים צריך הרבה תולעים. בלי עין הרע עם ישראל מתרבה ויהיו בעזרת ה' הרבה כוהנים שיצטרכו הרבה בגדים לתפירה. 

מיד לאחר האיסוף החלה מלאכת הצביעה. על כך בפעם אחרת...

אני מודה לנשות הלשכה מעין עייש, שרה, אלונה הירשברג וכל מי ששכחתי הנוגעות בדבר. אתן עושות מלאכת קודש . עלו והצליחו!

יעל קבליו "נשים למען המקדש"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה