יום רביעי, 9 בספטמבר 2015

המתפרעים בהר הבית - "התאחדות בלתי מותרת"

מחוץ לחוק || המתפרעות המוסלמיות בהר הבית

נשות מראבטאת צילום: מתן נחום
שר הביטחון חתם על ההתארגנויות "מראבטון" ו"מראבטאת" כהתאחדות בלתי מותרת. צעד זה יאפשר למשטרה להיאבק בהתפרעויות בהר הבית.
↓ מאת: עדו בן פורת/ ערוץ 7

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם על ההתארגנויות "מראבטון" ו"מראבטאת" (המכונות גם "מצאטב אלעלם" ו"מג'אלס אלעלם") כהתאחדות בלתי מותרת. שר הביטחון חתם על התקנה מכוח סמכותו לפי תקנות ההגנה.

פעילי שני הארגונים מתפרעים באופן קבוע ומציקים ליהודים העולים להר הבית, מקללים, צועקים ומשליכים חפצים על המבקרים בהר ולעתים גם על כוחות הביטחון.

יעלון חתם על התקנה בהמלצת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, לאחר שהשתכנע כי הדבר דרוש לצורך הגנה על ביטחון המדינה, שלום הציבור והסדר הציבורי.

"פעילות ה'מראבטון' וה'מראבטאת' מהווה גורם מרכזי ביצירת המתח והאלימות בהר הבית בפרט ובירושלים בכלל. מדובר בפעילות מתסיסה ומסוכנת נגד תיירים, מבקרים ומתפללים במקום, המובילה לאלימות ועלולה לפגוע בחיי אדם", נמסר מלשכת השר.

מטרת ה"מראבטון" ו"המראבטאת" היא חתירה תחת ריבונות ישראל בהר הבית, שינוי המציאות וההסדרים הקיימים ופגיעה בחופש הפולחן, והיא קשורה לפעילותם של ארגונים איסלאמיים עוינים ואף מוכוונת על-ידם.

ההכרזה נחתמה לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה, ומשמעותה היא, שמעתה כל מי שישתתף בפעילות ה"מראבטון" וה"מראבטאת", יארגן אותה או יממן אותה, מבצע פעולה אסורה וצפוי לעמוד לדין.

"מדינת ישראל מאפשרת חופש פולחן לכלל אזרחיה ולתיירים המבקרים בה ללא הבדל דת, והיא רואה בכך ערך בסיסי חשוב ומרכזי. אך אין לנו כל כוונה לאפשר לגורמים אלימים ומתסיסים לפגוע בסדר הציבורי ולאיים על שלומם של מתפללים, בוודאי באתר רגיש וקדוש כמו הר הבית", אמר יעלון.

נזכיר כי בחודש שעבר דרש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן משר הביטחון להכריז בדחיפות על הארגונים הערביים בהר הבית כ''התאחדות בלתי מותרת''. השר ארדן הוביל עבודת מטה יחד עם גורמי המשטרה והשב''כ העוסקים בנושא ובליווי פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אשר כאמור נתן את הסכמתו לקידום ההכרזה.

בדיונים שקיים ארדן בנושא הר הבית, נחשפה תמונה ולפיה הארגונים ''מוראביטון'' ו''מראבטאת'' מופעלים על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית במטרה להפר את הסטטוס קוו הקיים באזור הר הבית, פעילות אשר הביאה להסלמה והחמרה במצב הביטחוני בהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה