יום רביעי, 9 בספטמבר 2015

איך להתכונן ליום הדין/ הרב ישראל אריאל

להפסיק את החרפה || הרב ישראל אריאל

כולם מנסים להתכונן ליום הדין, כולם מנסים לחזור בתשובה. האם אנחנו בכלל בכיוון?

לפי דברי ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל שליט"א עלינו ללכת בכיוון חדש ישן - לפני ה' תטהרו, כלומר בבית המקדש. על החזרה בתשובה להעשות בבית המקדש.

לשם כך, עלינו לחזור בתשובה מהחטא של הזנחת המקדש, לפעול במרץ ולהתחיל בבנית הבית ושם לחזור בתשובה על שאר חטאינו.



↓ בני טוקר/ ערוץ 7


ראש מכון המקדש: מכאן שלוחה התוכחה לרבנים הראשיים, למועצת גדולי התורה, איפה 200 המצוות שמתקיימות בהר הבית? תתעוררו.


הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, קורא בשיחה עם ערוץ 7 לחדש את עבודת המקדש לקראת ראש השנה והימים הנוראים.

"אנשים מרבים במעשים טובים, קמים באשמורת הבוקר. יש נהירה המונית לכותל לומר סליחות. תלמידים מכל הארץ נוהרים לירושלים לשאוב מאווירה דירושלים. אנשים רוצים לעשות תשובה בין אדם למקום ובין אדם לחברו, אבל את זה צריך לעשות במקדש, 'לפני ה' תטהרו'. עבודת הכהן הגדול ביום הכיפורים היא במקדש. אז מה עשינו שזה יקרה? שום דבר".

הרב אריאל אומר כי עלינו ללמוד מעולי בבל, ומסביר: "לפני 2,500 שנה הם הגיעו לכאן, עניים, לא היה להם כסף וזהב, הם עזבו הכל והגיעו לכאן בערב ראש השנה ובנו את המזבח בתוך הריסות המקדש. גם אז היו להם אויבים. חגי הנביא אומר להם בערב ראש השנה לבנות את הבית וכך אחרי 18 שנה הם החלו לבנות ואחרי 22 שנה הם גמרו לבנות את ההיכל''.

לדבריו 200 מצוות מתבטלות כל עוד בית המקדש אינו קיים. "אנחנו כאן כבר חמישים שנה, יש אנשים עשירים, רק צריכים להקים את המקדש. אי אפשר להתחמק מהשאלה מה עם כל ה-200 מצוות שמתבטלות שאפשר לקיים אותן במקדש.
"מכאן שלוחה התוכחה לרבנים הראשיים, למועצת גדולי התורה ולמועצת חכמי התורה, איפה 200 המצוות שמתקיימות בהר הבית? תתעוררו ותסירו את החרפה שמאות אלפי ערבים עולים לשם. שנזכה שהקב"ה יחמול עלינו ונזכה לראות את בית המקדש בתפארתו, כהנים בעבודתם ועם ישראל עולה לרגל בחג הסוכות הקרוב".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה