יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

ביבי עצור! אל תיפול, אל תפיל את כולנו!

נתניהו עצור! || אל תפקיר את היקר לנו מכל

ציור: אהובה קליין
בהמשך לידיעות המוצקות על כניעתו הצפויה של נתניהו לאסלאם הקיצוני (לחץ לקישור: ביבי נכנע! הר הבית בסכנה! >>), מפרסם היום נדב שרגאי פוסט, בו הוא תוקף את נתניהו על כניעתו הצפויה על כבשת הרש שעוד נותרה לעם ישראל בהר הבית.

↓ דבריו המלאים של נדב שרגאי

לחץ כבד על ישראל לנסח בכתב הבנות הסטטוס קוו בהר הבית ולהגביל עליית יהודים להר.

ארה"ב וירדן לוחצות על ישראל להעלות על הכתב כללי עשה ולא תעשה בהר הבית. בין היתר ישראל נדרשת להפחית את מספר היהודים שעולים להר, לדבוק באיסור על ביקורי חכי"ם בו, להעביר לידי הוואקף את את הסמכות לקבוע מי יכנס ומי לא יכנס להר ועוד כהנה וכהנה.

אלה הם כמובן דרישות חוצפניות להפליא. ישראל כבר עשתה את הויתור הענק שלה בהר הבית, ב-1967, כאשר הודיעה שהיא תמנע מיהודים להתפלל בו, ואף הפקידה את ניהולו הדתי והאדמיניסטרטיבי בידי המוסלמים. מאז הם הקימו שם עוד שני מסגדים, סגרו שערים, התנכלו ליהודים, השמידו עתיקות וכו'.

עכשיו מאויימת 'כבשת הרש' האחרונה שישראל הותירה בידיה שם - ביקורי היהודים בהר. מה יותר אלמנטרי וטבעי מזה? ביקורים! לא תפילות!

אסור, אסור, אסור להגביל זכות וחובה זו. על זה חייבים להתעקש, וגם לממש.

אסור גם בשום פנים ואופן להסכים להעלות על הכתב איזו שהיא הבנה בנוגע להר הבית. כל כוחו של הסטטוס קוו העקום שדיין גיבש שם ב-67, על יתרונותיו וחסרונותיו, נבע מכך שמדובר היה בהבנות בע"פ. אם היהודים היו נדרשים פורמלית לחתום ויתור על הר הבית, הם לא היו עושים זאת. אם המוסלמים היו נדרשים פורמלית לחתום ויתור על הכותל. הם לא היו עושים זאת. מוטב להניח זאת כך. להותיר את העמעום. זה פחות מזיק מאשר לחתום על ויתור .כלשהוא בעניין הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה