יום חמישי, 22 באוקטובר 2015

בועת הסטטוס-קוו של נתניהו

ההסתה הערבית או ההתרפסות הישראלית || מי מלבה את הטרור?
 
עשרה יהודים נרצחו בפיגועי טרור בחודש האחרון וכ-150 נפצעו, בלמעלה מ -700 אירועי פח"ע. רבים משרי הממשלה תולים את גל הטרור האחרון ב"הסתה". זוהי השקפה פשטנית וקונספציה פוליטית שגויה ומתנשאת, הרואה באלה שתוקפים בסכינים מעין תיאטרון בובות של דמון כלשהו המניע אותם באמצעות ה"הסתה".אין לכך כל בסיס במציאות.

↓ מאת: אביעד ויסולי
 
כל מי שקורא את הפוסטים של התוקפים בפייסבוק מבין שהם רואים את עצמם כחיילים במלחמת דת של האיסלאם על ה"יאהוד". במלחמה הזו הם מוכנים למות למען אל-אקצה.

הרוח הגבית והדלק המזין את את הפיגועים, הם לא"הסתה" של מנהיג ערבי כלהו, אלא דווקא ההצהרות המתרפסות של נתניהו על שמירת ה"סטטוס קוו" בהר הבית מחד, וחולשת המשטרה שם לנוכח זעקות ה"אללה אכבר", טרור האבנים וההתבצרות במסגדים, הזיקוקים הנורים על השוטרים ושריפת תחנת המשטרה על הר הבית שעברה ללא כל תגובה, מאידך.

האם שמעתם פעם מנהיג ערבי כלשהו מודה שקיים"סטטוס קוו" בהר הבית? האם יש מסמך כלשהו שנציג מוסלמי חתם עם מדינת ישראל תחת הכותרת "סטטוס קוו" בהר הבית? ג'ון קרי ביקש מנתניהו להראות לו את מסמך ה"סטטוס קוו". עוד מספר ימים הוא יווכח כי לא היה ולא נברא מסמך כזה.

כל הכרזותיו של נתניהו על שמירה חד-צדדית על"סטטוס קוו" וירטואלי, איסור העליה שהטיל על חברי הכנסת והגבלות שהטיל על עליית יהודים להר הבית, ביחד עם חוסר האונים של המשטרה מול הפורעים הערבים, רק תדלקו את התקווה של הצעירים הערבים לסלק את ה"יאהוד" מהר הבית. זהו שורש התקפות הטרור שבאות כדי לממש את התקווה הזו, וזה גם קרה בעת חתימת הסכמי אוסלו ב-1995 וביתר שאת כאשר הממשלה אסרה על יהודים להיכנס להר הבית, בשנים 2000 - 2003:גלי טרור שגבו למעלה מ - 1500 קרבנות.

בשנה האחרונה התרענו ללא הרף כי האלימות שהתחילה בהר הבית תזלוג לכל רחבי ירושלים וממנה לכל הארץ, וכי המשטרה קטנה, מוגבלת ומפוחדת מידי כדי לטפל בעניין ברצינות, ויש להכניס את הצבא לטיפול בטרור. נתניהו, יעלון והמשטרה העדיפו לטמון את ראשם בחול.

האיסלאם הקיצוני הכריז מלחמת דת על הר הבית,והוא ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו במסגרת מלחמה זו. ואכן, התקפות הטרור זורעות פחד בציבור ובכך הן קצרו הצלחה מסוימת. יללות "הסתה הסתה" הן חסרות כל משמעות לגבי הצעיר או הצעירה המתנפלים בטירוף רצחני על החייל או האזרח הקרוב אליהם.

רוב הציבור היהודי (57% בסקר "מדד השלום" של אוניברסיטת ת"א) דורש לאפשר ליהודים להתפלל על הר הבית. על הממשלה והעומד בראשה להכיר בעובדה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה מול האיסלאם הקיצוני, כדי לנצח בה. הניצחון יושג רק כאשר נתניהו יודיע כי בהר הבית תישמר זכות התפילה באורח שיוויוני לבני כל הדתות, והחוק והסדר ייאכפו שם על ידי צה"ל והמשטרה ביד ברזל. המלחמה החלה בהר הבית ושם היא תסתיים.



עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר המטה המשותף של תנועות הר הבית והמקדש.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה