יום רביעי, 23 במרץ 2016

בג"צ: המדינה תשיב בענין הצבת מצלמות בהר הבית

תשובה תוך 30 יום ללא צו על תנאי || איפה ואיפה?

בית המשפט העליון הורה למדינה להשיב לעתירה הדחופה נגד הצבת מצלמות ירדניות בהר הבית, שהגישה המועצה האקדמית למדיניות לאומית יחד עם 'קרן נחלת עצמאות'.

↓ בכפפות של משי?

בניגוד לעמדת העותרים טען השופט פוגלמן שהצבת המצלמות בהר הבית הוא מעשה הפיך, וניתן יהיה להסיר את המצלמות גם לאחר שיותקנו. לכן דחה פוגלמן את בקשת העותרים להוציא גם צו ביניים שיאסור את התקנת המצלמות עד לדיון בבג"צ.

העתירה הוגשה ביום חמישי האחרון בנוגע להתקנת מצלמות בהר על ידי הירדנים. במועצה האקדמית למדיניות לאומית מדגישים כי הפעילות המתבצעת בהר הבית מנוגדת באופן מפורש לחוק יסוד ירושלים ומעבירה דה-פאקטו את הריבונות בהר הבית לידיים ירדניות.

יו"ר המועצה האקדמית למדיניות לאומית, ד"ר רונן שובל, הגיב בחריפות להחלטה שלא לעצור מיידית את התקנת המצלמות ואמר כי: "ההחלטה של השופט פוגלמן לא עומדת במבחן הסבירות, והיא מבטאת היתממות במקרה הטוב. ברור לכל שהצבת מצלמות ירדניות בהר הבית היא כרסום חמור בריבונותנו בהר, דבר המנוגד לחוק יסוד ירושלים ויוביל לפגיעה חמורה בזכויות אדם.

"החלטת בג"ץ הינה טעות היסטורית שאותה ייקח זמן רב לתקן. קשה שלא להטיל ספק אם השופט פוגלמן היה מתייחס באותה קלות ראש להפרה חמורה ובוטה של חוקי יסוד אחרים", אמר שובל.

תגובה 1:

  1. להגיש בג"ץ לאפשר לנו להקריב קרבן פסח, לדרוש שכמו שבג"ץ מכיר בזכותן של נשות הכותל לקיים את טקסיהן ברחבת הכותל,בעבר בג"ץ נימק את עמדתו בכך שהמקום מוסלמי היות והרבנות מתנגדת לעלייה להר, אמנם כעת היא מכירה בזכויות נשות הכותל למרות שהרבנות מתנגדת בטענה כי הרבנות היא לא הנציגה של כלל היהדות, אם כך גם בנוגע להר הרבנות היא לא הנציגה של היהדות ואנו דורשים לבצע את הפולחן היהודי הוותיק והעתיק. כעת גם פחות סיכוי יתייחסו כאילו זה לא שפיט היות ויש לו השפעה מדינית כי זה יהווה תקדים ויחסום הרבה משפטים של השמאל כי מדובר בנושאים בעלי השפעה מדינית.
    בכל מקרה נזק זה לא אמור לעשות ותועלת זה יכול להוות גם עקב הפירסום לדרישה היהודית הזו וזו גם חובתינו כיהודים להשתדל בכל דרך להקריב את קרבן הפסח שהיא מהמצוות החמורות ביותר בתורה שהמבטלה עונשו כרת

    השבמחק