יום חמישי, 28 באפריל 2016

שר המדע אופיר אקוניס תומך ביהודים המתפללים בהר הבית

בעד תפילת יהודים בהר הבית || להרחיק מההר פורעים מוסלמים

השר אופיר אקוניס בראיון ברשת ב': מי שרוצה להתפלל על הר הבית צריך לעשות זאת.

 ↓ עיקרי הדברים



את הדברים אומר היום שר המדע בעיצומם של עליות היהודים להר הבית לרגל חג הפסח, ולאחר שיותר משלושים יהודים נתפסו במהלך ימי החג על ידי המשטרה וגורשו מהר הבית, בטענה שהתפללו במקום הקדוש. 

לדברי השר אקוניס "יש מחלוקת בתוך העם היהודי, ואפילו בין רבנים בכירים, על עצם התפילה על הר הבית. אבל אני מאמין שמי שרוצה להתפלל על הר הבית, צריך לעשות זאת. ואם יהודים רוצים לעשות זאת הם יכולים, ובוודאי לעלות להר הבית.

עוד אמר השר כי "אני שומע שהפלסטינים מנסים למנוע את זה, כבר הרבה מאוד שנים. הם לא יכולים למנוע את העלייה של יהודים להר הבית, כמו שאנחנו לא מונעים עלייה של מוסלמים להר הבית. אלא אם כן כמובן אם אנחנו יודעים מראש שכנופיות מממונות ומוסתות של גברים צעירים או נשים צעירות רוצים להגיע להר הבית כדי לעורר מהומות, אז המשטרה עושה בלימה של הניסיונות הללו.

עד היום עלו להר הבית במשך ימי החג יותר מ- 750 יהודים שומרי מצוות. 33 מהם נתפסו על ידי המשטרה בחשד שהתפללו או שרו פסוקים יהודיים במקום הקדוש, בניגוד להכרזות המשטרה כי היא עושה הכל לשמירת חופש הפולחן. 6 מהם אף נעצרו לחקירה במשך כמה שעות. במקביל מונעת המשטרה את הכניסה להר הבית מחשודים מוסלמים. שבעה מוסלמים ושכירי וואקף שהתפרעו בהר הבית נעצרו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה