יום שלישי, 19 באפריל 2016

שרה זועבי, דוברת העדה הקוראנית-מוסלמית הציונית

עיסוק בהר הבית הוא משחק באש? || טענה לא הגיונית

"בית המקדש שבנה שלמה המלך זכרונו לברכה הוא אתר קדוש לעם ישראל, שעמד במקום שבו ניצבת כיום כיפת הסלע. זהו כיוון התפילה של עם ישראל, ממש כפי שהשבת היא יום המנוחה של היהודים. אותי כמוסלמית המקום הזה לא מעניין"

"הפלסטינים הימרו על העולם המוסלמי הרבה פעמים ותמיד הפסידו בגדול. כיום מתרחש חורבן מוחלט של רוב מדינות ערב: לוב איננה, עיראק איננה, סוריה איננה ותימן איננה. וכאשר מלחמה דתית משתוללת בין השיעים לסונים, כשהערבים עסוקים בשלהם, את מי מהם מעניין הר הבית?"

↓ ארנון סגל מראיין את שרה זועבי

"אין מחלוקת בין הציונות לבין הקוראן. לאברהם, ליצחק וליעקב ניתנה הבטחה – 'לזרעך נתתי את הארץ הזאת מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת'. האם זה מנוגד לאיסלאם ולקוראן? לא, מפני שבסורה 7 פסוק 137 נכתב משפט שהוא תרגום מדוייק של ההבטחה הזו שניתנה לאבות. מלבד זאת, בפסוק 21 בסורה 5 משה רבינו קורא לעם ישראל ואומר להם: 'הוי, בני עמי, היכנסו לארץ הקודש אשר נתן לכם א-לוהים ואל תיסוגו לאחור פן תאבדו'. 

"לעומת אלו, למסגד אל אקצה מתייחס פסוק קצר אחד בלבד בקוראן, בסורה 17, המספר כיצד בתוך לילה אחד נלקח הנביא מוחמד במסע מהמסגד בסעודיה למסגד המכונה 'אל אקצה'. אל אקצה פירושו בעברית 'הרחוק', אך בקוראן לא כתוב היכן נמצא אל אקצה. האם הוא בסעודיה? בתימן? בארץ ישראל? אף אחד לא יודע. חשוב לי לציין בהקשר הזה שאינני אשת דת, והדברים שאומר כאן בעניין הר הבית ובית המקדש משקפים דברי שייח'ים גדולים.

"כשהנביא מוחמד עבר ממכה למדינה חיו בעיר יהודים רבים. בתחילה הוא ביקש לרצות אותם, ולכן במשך כמעט שנתיים התפלל לכיוון הסלע שבירושלים. המוסלמים ידעו שזהו כיוון התפילה של עם ישראל וזו הסיבה שמוחמד נקט בצעד הזה. זה לא עזר לו לקרב את היהודים לאיסלאם, ולכן בהמשך הוא נטש את כיוון התפילה הזה ומאז המוסלמים מתפללים לכיוון מכה. 

"בשנת 638 לספירה עומר כבש את ירושלים וחיפש את הסלע שלכיוונו התפללו המוסלמים. הציעו אז לעומר לבנות את המסגד מצפון למקום המקדש, כדי שהתפילה בו תהיה הן לכיוון מכה והן לכיוון מקום המקדש היהודי – כיוון התפילה הראשוני באיסלאם. עומר התרגז על כך ואמר שאיננו יהודי, ובכוונה תחילה בנה את המסגד מדרום לסלע כך שבעת התפילה יופנה דווקא גב המתפללים למקום המקדש. כלומר, למקום הזה לא היתה חשיבות באיסלאם, שהכיר בו כמקום קדוש דווקא ליהודים. 

"הדבר השתנה רק אחרי ימי עומר, בתקופת עבד אל מאלכ אבן מרואן ששלט מטעם בית אומיה. לעבד אל מאלכ היתה בעיה. הוא היה ח'ליף בדמשק, אך קם לו מתחרה במכה שבסעודיה. נוצר מצב שבו כל מי שעלה לרגל מסוריה הגדולה למכה, ספג שם את ההסתה של השליט המקומי נגד בני אומיה. רבים חזרו לביתם מתוך התנגדות לשלטון האומיי ועבד אל מאלכ פחד לאבד את השלטון. כדי להתגבר על המכשול החליט עבד אל מאלכ בשנת 691 לספירה לבנות את כיפת הסלע. 

"לסונים יש את החדית' – מעין תורה שבעל פה מדברי הנביא שאיננה דבר א-לוהים. אני כמוסלמית קוראנית מאמינה רק בקוראן וכופרת בחדית', אך מבחינת הסונים לחדית' ניתן משקל רב. השליט עבד אל מאלכ ניצל זאת ופירסם כתבי חדית' רבים במאמץ לשכנע את המוסלמים לעלות לרגל לירושלים במקום למכה. 

"אחרי ימי עבד אל מאלכ קם שליט מבית אומיה, אלחג'אג' אבן יוסף שהרס חלק ניכר מהכעבה במכה. למעשה אפשר לומר לסונים, ממשיכיהם של בני אומיה המהווים כיום רוב בעולם המוסלמי, שבעוד ששם טוענים שהיהודים מטמאים ברגליהם את מסגד אל אקצה, הסונים עצמם הרסו את הכעבה – ומה חמור יותר בעיניים מוסלמיות? הסונים, אגב, ערפו גם את ראשו של חוסיין, נכד הנביא מוחמד. 

"בתקופה שלנו קיים סיכסוך נקודתי בין הפלסטינים לישראלים, סכסוך שלא מעניין אף אחד בעולם המוסלמי. יש כאלו המבקשים להפוך אותו לסכסוך דתי וכך לגרור את המזרח התיכון כולו למלחמת דת בין היהדות לאיסלאם, ולכן מוציאים מהמגירה את כל החדית'ים מימי בית אומיה שנועדו במקורם לצורך מאבק כוחות פנים-איסלאמי. 

"לצער הלב ההנהגה הישראלית הפוליטית פועלת בעניין הזה באופן אידיוטי. במשרד הדתות סירבו למנות שייח' מהעדה הקוראנית הציונית כמנהיג דתי-רוחני ומסרבים בתוקף להכיר בנו. כל המינויים של המשרד הם של אנשי ראאד סלאח שמשתייכים לתנועה האיסלמית. מדובר בגורמים גזעניים, פאשיסטיים ושונאי ישראל שמסיתים את העם שלנו. בגלל צעדים מעין אלו קיבלתם 13 מחבלים בכנסת ישראל, שמייצגים בכנסת את חמאס ולא אותי".

איך תסבירי את העובדה שרוב המוסלמים מאמצים דווקא את התפיסה של ראאד סלאח, ולא שלכם?

"רוב העולם המוסלמי הוא סוני. בכל זאת, לנשיא מצרים א-סיסי יש אומץ והוא חיסל את האחים המוסלמים בארצו. הישראלים, לעומתו, מתחנפים לתנועה האיסלמית. בגלל הסיבה הזו המוסלמים כאן אינם יודעים שקיים פירוש אחר לאיסלאם מלבד זה של ראאד סלאח. הם לא מבדילים בין הקוראן לבין החדית'".

מה אומר לך המושג הר הבית ובית המקדש?

"בית המקדש שבנה שלמה המלך זכרונו לברכה הוא אתר קדוש לעם ישראל, שעמד במקום שבו ניצבת כיום כיפת הסלע. זהו כיוון התפילה של עם ישראל, ממש כפי שהשבת היא יום המנוחה של היהודים. אותי כמוסלמית המקום הזה לא מעניין. אני מתפללת לכיוון מכה. מלבד זאת, מסגדי ההר מצויים בידיים הכי טובות כשהם בשליטת מדינת ישראל. כך הם הכי מוגנים. בשליטה של מדינות ערב יהיה שם בלגאן".

מה דעתך על כך שיהודים נעצרים כיום בהר רק בשל העובדה שהתפללו בו? 

"אסור למנוע מאיש להתפלל בכל המקומות הקדושים. זה הבית של בורא עולם. זה לא שייך לבני אדם". 

אפשר לשמוע לא מעט יהודים שטוענים שהעיסוק היהודי בהר הבית הוא משחק באש שעולה לנו במחיר דמים. 

"זו טענה לא הגיונית. הפלסטינים הימרו על העולם המוסלמי הרבה פעמים ותמיד הפסידו בגדול. העולם המוסלמי לא מתעניין בהר הבית. כיום מתרחש חורבן מוחלט של רוב מדינות ערב: לוב איננה, עיראק איננה, סוריה איננה ותימן איננה. הטרור האיסלמי לא החריב את ישראל אבל החריב את מדינות האיסלאם. וכאשר מלחמה דתית משתוללת בין השיעים לסונים, כשהערבים עסוקים בשלהם, את מי מהם מעניין הר הבית?".

5 תגובות:

  1. חבל שלא מקשיבים לה....לכולם היה יכול להיות טוב יותר!

    השבמחק
  2. חבל שלא מקשיבים לה....לכולם היה יכול להיות טוב יותר!

    השבמחק
  3. שרה זועבי מלבד היותה מלומדת קוראנית החושפת את האמת היא גם מנהיגה אמיתית בעלת אומץ רב וראויה לכל אמון ותמיכה.

    השבמחק
  4. שרה זועבי מלבד היותה מלומדת קוראנית החושפת את האמת היא גם מנהיגה אמיתית בעלת אומץ רב וראויה לכל אמון ותמיכה.

    השבמחק
  5. יפה לכם זיוף היסטוריה לשמו . אז מליארד וחצי מוסלמים טועים ורק שרה זועביהו היא הצדיקה . סתם פריחה מחפשת לעצמה ולבנה מקום ומיקום בחברה הציונית על חשבון האמונה שלה אביה אדון סמיר מתהפך בקברו והיא מלכת הליקוקים .

    השבמחק