יום שלישי, 10 במאי 2016

הכדורגלן שעלה להתפלל בהר הבית

כדורגלן בהר הבית || מרגיש שכבר הייתי כאן 

בן קצב עושה קריירת כדורגל באנגליה  לבן יש נשמה בריאה שלא הצליחה להתגבר על הכמיהה שלו למקום אשר בחר ה'  כך הוא מגדיר את המקום בו עמדו רגליו:  "עוד לפני שחשבו על הנצרות או האיסלאם, עמד כאן (ובע"ה יעמוד) המקום הקדוש לעם היהודי"  הנה תיאור קצר שלו לעליה להר הבית ולרקע שלה:

↓ מאת: בן קצב

לפני חמישה חודשים החלטתי להפסיק לימודי כלכלה באמצע שנה ב' כדי לנסות להציל את קריירת הכדורגל שלי, ולעבור לאנגליה.

בחודשים האלה, בהם אני חי בקירבה לקהילה היהודית החזקה במנצ'סטר, בדקתי, שאלתי, מסאטמר ועד חב"ד (על אף שאני רק מסורתי) מה העמדה לגבי הר הבית. "מעבר לזה שזה לא אסור - זו חובה!" אמר לי הרב לייזר (רב מיוחס מאוד,מאוד.)

מעבר לבחינה הדתית- ידעתי שמבחינה פוליטית ביטחונית, במידה ומספר המבקרים היהודים בהר הבית לא יעלה עם הזמן, נאבד לגיטימיות ואחיזה במקום.

לא הייתה פעם שלא בכיתי למשמע ירושלים של זהב, כל כך חיכיתי לבוא לביקור בארץ למטרה זו, ועשיתי זאת.

אמנם העלייה עצמה הייתה משונה - בין הרגשה רגילה של 'הייתי פה כבר' עקב הדמיון בראש של העלייה מזה חודשים, לבין הרגשה עילאית של המקום הקדוש לנו.

בין פחד להעצר כי אנשי הוואקף יראו שפתיי זזות, לבין הרגשת ביטחון - המקום אותו רכש דוד המלך, אחד מאבותיי ומאבותיכם.


עלו להר הבית גם אתם !

תגובה 1:

  1. תותח!!
    כנראה שמה שלא מבינים דרך הראש כן מבינים דרך הרגליים



    השבמחק