יום חמישי, 22 בספטמבר 2016

הכזבים נחשפים: התעמולה הפלשתינית סביב הר הבית

היסטוריה משוכתבת לפי הצורך || נדב שרגאי

שני מוצגים חדשים מוכיחים את שכתוב ההיסטוריה הפלשתיני בכל הנוגע להר הבית • מתחם אל-אקצא "שהתרחב" ומדריך שהוציאה המועצה המוסלמית העליונה ב-1924

↓ מאת: נדב שרגאי/ ישראל היום

מימין: מדריך תולדות הר הבית, משמאל: מפת תיירות ירדנית // צילום: חיים שטיינברגר

ילקוט הכזבים המוסלמי בנוגע לירושלים ולהר הבית תופח מיום ליום. כמעט מדי תשעה באב, חוזרים הפלשתינים ומפרסמים את שקריהם. הפלשתינים לא רק מערערים על הזיקה והזכות היהודית לירושלים ולהר הבית, אלא גם משכתבים את ההיסטוריה. בשנים האחרונות הם הרחיבו את ההגדרה "אל-אקצא" מתחום המסגד שבדרום הר הבית, והחילו אותה על המתחם כולו, חצרותיו וחומותיו החיצוניות, כולל הכותל המערבי.

שני המוצגים הבאים מצטרפים לעדויות ארכיאולוגיות ולמקורות היסטוריים רבים שמפריכים שקרים אלה: המוצג הראשון הוא מדריך על תולדות הר הבית, שהוציאה המועצה המוסלמית העליונה בראשות חאג' אמין אל-חוסייני, ב-1924 שבה נכתב: "זהותו של האתר עם מקדש שלמה היא מעל כל ספק". 

המוצג השני הוא מפת תיירות ירדנית רשמית, מ-1965המצויה בניו יורק ברשותו של אספן המפות חיים שטיינברגר. באותו מועד ראתה ירדן את אל-אקצא רק במסגד, בדרום המתחם, ורשמה לצד השם הערבי של המתחם, "אל-חרם אלשריף," גם את שמו העברי הקדום של הר הבית - הר המוריה, בניגוד להצהרות כיום של ראשי הוואקף ולטענות הפלשתינים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה