יום ראשון, 26 בפברואר 2017

לקראת בת מצוה: שלומציון פדרמן ואמה עלו להר הבית

כך התחילו האם והבת את החודש || כך תיכנס שלומציון למצוות

לאלישבע פדרמן (אשתו של נועם) יש סיבות להתרגז ולכעוס • בדרך העולה להר המוריה עם שלומציון לקראת הכנס בעול מצוות, החליטה אלישבע להתמקד באור • בהר הבית יש הרבה חושך ואפשר להתמקד בו • אבל יש גם הרבה אור שהולך ומתעצם ואפשר וצריך להוסיף עליו עוד הרבה • מזל טוב לבת המצוה - שלומציון פדרמן ומזל טוב להורים המסורים אלישבע ונועם • חודש טוב עם הרבה שמחה


↓ ראש חודש אדר - החודש בו שלומציון נולדה/ אלישבע פדרמן

עוד כמה ימים בת מצווה. 

מה נכון יותר מלהיכנס לעול תורה ומצוות במקום הקדוש לנו ביותר- מקום המקדש?

התכוננו הלכתית ורוחנית לעלות להר בקדושה ובטהרה. 

התכוננו גם למציאות המיוחדת והמורכבת בהר הבית. מציאות בה שועלים ערבים מהלכים וליהודים אסור להתפלל. 

יצאנו מוקדם בבוקר כדי להספיק להגיע לפני שההר נסגר ליהודים. בלב תפילה שיתנו לנו לעלות. 

כשהגענו להר היה תור ענק של תיירים. משהו שאין סיכוי שהיה נגמר לפני שההר ייסגר. 

שלומציון לפני כמה שנים. עם הגדי לקרבן פסח

נזכרתי בכל ההשפלות והמאבקים ב-26 שנה האחרונות מאז התחתנו נעם ואני בפתחו של הר הבית. צער מילא אותי. אבל אז ברגע אחד החלטתי אחרת: אנחנו בנות מלך. ושלומציון חוגגת בת מצווה. נעלה בשמחה ונראה רק את הטוב. 

עקפתי את כל האורחים הגויים. המדריכה הערבייה התחילה לצעוק עליי באנגלית שאלך לקצה התור. עניתי בעברית שאינני מבינה אותה. לשמחתי ברגע שהשוטר בכניסה זיהה שאני יהודייה- הוא הכניס אותי מיד. 

ידעתי שזה כיוון שיהודים זוכים ל"טיפול מיוחד" אבל החלטתי לראות את הטוב שהיה בזה: הנה השוטר עוצר את כל התור רק בשביל בת המצווה ואמא שלה. מה יכול להיות נכון ומרגש יותר? 

בכניסה להר המתנו לקבוצה של יהודים שתתגבש ובינתיים השוטר תדרך אותנו. בנעימות הסברתי לו שאנו מתחייבות לשמור על החוק ולהתנהג בנימוס והדרכתי את שלומציון שתכין בלב את כל התפילות ליום המיוחד הזה. 

הגיעו בחורי ישיבה מיצהר ועלינו בשירת ייבנה המקדש. איזה אור.


כשעלינו- זכינו למשמר כבוד גדול ומכובד של שוטרים ואנשי וואקף.הם ניסו לזרז אותנו אבל הסברתי שאני חייבת לצלם לשלומציון הרבה תמונות לבוק ווידאו לסרטון הבת מצווה. 

כך יצא שבסוף הם צילמו אותנו ותוך כדי שאני מצלמת בוידאו- שלומציון מבקשת מה' את משאלותיה ומברכת את בני המשפחה והחברים. כמובן שהצטרפתי אליה בתפילותיי והלכנו מסביב להר תוך זמזום שירי המקדש ושירי ראש חודש. איזו שמחה והתרגשות. 

הלב נצבט כשראינו ערבים משחקים כדורגל ומשתחווים. אבל הסתכלנו עליהם וביקשנו מה' שכששלומציון תיקח את ביתה לכבוד בת המצווה שלה- זה יהיה לבית המקדש שייבנה בפאר והדר ויהיה המקום היפה ביותר בעולם. 

כשיצאנו, הבחורים השתחוו אל פני מקום המקדש ויצאנו בריקודי שמחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה