יום שישי, 24 בפברואר 2017

צפו: מאתמול - נהירת המונים להר הבית לקראת אדר

המוני עולים יהודים להר הבית || לקראת חודש אדר

רבים עלו כבר אתמול להר הבית לרגל תחילת חודש אדר  תלמידי ישיבת בית שאן ורבניה עלו להר בהדרכת הרב ישראל אריאל  הרב הפתיע את העולים כשסיפר ששימש כרבה של העיר לפני כארבעים שנה  עקב העומס הרב נאלצו עשרה עולים בצהרי להסתפק שבעליה חפוזה לחלק קטן מתוספת הורדוס של הר הבית  תנועות המקדש צופות עלייה ניכרת במספר העולים בטהרה בחודשים הקרובים


↓ עולים ומעלים בקודש

עומס רב היה אתמול בכניסה להר הבית עם עלייתם של יהודים רבים לרגל ערב ראש חודש אדר. ראש חודש אדר יחול בימים ראשון ושני. עקב סגירת ההר ליהודים בימי שישי ושבת נהרו רבים אתמול יום חמישי לתפילת ערב ראש חודש בהר הבית.

בין העולים הרבים היו גם רבנים ותלמידי ישיבה רבים, חרדים, חתן שעלה לקראת חתונתו אתמול, משפחות רבות ועשרות מתפללים שהגיעו באופן עצמאי.


לעליה מיוחדת זכו תלמידי ישיבת בית שאן ורבניה, אשר ראש הישיבה שלהם הרב שלמה שושן שליט"א נמנה על גדולי הרבנים המעודדים ואף עולים בעצמם להר הבית. 

את עולי בית שאן הדריך הרב ישראל אריאל שליט"א, ראש מכון המקדש ומי שנמנה על משחררי הר הבית. הרב שילב בהדרכתו הסברים על עבודת המקדש, תוך מיקומם בהר עצמו, דברי התעוררות בדבר חשיבות העליה להר הבית וזיכרונות אישיים מכיבוש בבר בששת הימים.

לרגל שנת היובל לשחרור ההר העלה הרב אריאל זיכרונות מאותם הימים, ומעליות גדולי הרבנים אז להר הבית, שלמרות שביקשו לרדת אל הכותל נימקו את כניסתם להר מדין כיבוש. הרב אריאל גם חשף בפניהם שזכה לשמש ברבנות עירם בית שאן, לפני כארבעים שנה.


המשטרה עיכבה היום ביציאה מהר הבית שלושה יהודים. 2 שקרעו בבגדם במקום שוחררו מיידית. השלישי שהואשם בהפרת כללי הביקור, בעימותים מתמשכים עם השוטרים במקום, בהכנסת דברי תפילה, שוחרר רק לאחר 10 שעות מעצר. המשטרה אף לקחה ממנו את מכשיר הטלפון שבו צילם את האירועים בהר.

למרות התיאום המוקדם של ישיבת בית שאן עם המשטרה וההיערכות המשטרתית המוקדמת, נותרו בשעת הכניסה בצהריים כעשרה יהודים שלא זכו להקפה מלאה של מקום המקדש, ונאלצו להסתפק בכניסה להצצה ויציאה מיידית.


תנועות המקדש צופות עלייה ניכרת במספר העולים בטהרה להר הבית במהלך חודש אדר, עלייה שתלך ותתעצם במהלך חודש ניסן.

מדריכים מנוסים מטעם "כפות המנעול" ממתינים לעולי הר הבית בשער הכניסה להר, מלווים את העולים ומדריכים אותם בהר בטוב טעם.

3 תגובות:

  1. למה טשטשתם את פניה של השוטרת בתצלום שמופיעים בו שלושה חרדים בגבם למצלמה?

    השבמחק
    תשובות
    1. כך התקבלה התמונה במערכת האתר ולכן כך היא פורסמה.

      מחק
  2. שמחתי לקרוא על עלית הישיבה מבית שאן

    השבמחק