יום ראשון, 9 באפריל 2017

4 פעילי 'חוזרים להר' נעצרו בניסיון למנוע קרבן פסח

מעצרי מנע, ניסיון השתקה || חוזרים להר

מעצרי מנע במטרה לסכל הקרבת הפסח בהר הבית • עו"ד בן גביר: "המשטרה צריכה לאפשר את חופש הפולחן" • יו"ר תנועת חוזרים להר: "על כל פעיל שנעצר יגיעו עשרות רבות במקומו"

יו"ר 'חוזרים להר' רפאל פונה למוסלמים לפנות את הר הבית ליום אחד לצורך הקרבת הפסח

↓ המאבק על הקרבת הפסח

כמידי שנה, מתכוונים פעילי תנועת חוזרים להר להגיע עם פעילים ותומכים להר הבית עם כבשים להקרבת הפסח, מסורת שהחל לפני שנים נועם פדרמן.

כמידי שנה נערכת משטרת ישראל לסכל את כוונת 'חוזרים להר' ולמנוע נוכחות כבשים בקרבת הר הבית ובכל העיר העתיקה.

בשנים קודמות עצרה המשטרה את מביאי הכבשים יחד עם הכבשים ושחררה את הפעילים סמוך לכניסת החג, במטרה להפחידם ולסכל את כוונתם לשנים הבאות. מסתבר שהכמיהה להקרבת הפסח גברה על החשש ממעצר וגם השנה לא התכוונו בתנועת 'חוזרים להר' לוותר.

הלילה (מוצאי שבת) הגיעו שוטרים לבתיהם של ארבעה פעילים, כשבידיהם צווי מעצר. ועצרו שלושה מתוכם במה שנראה כמעצרי מנע במטרה להשתיק את הפעילות החוקית, אשר נועדה בעיקרה לעורר לבבות ולעורר את הכמיהה לשוב ולחגוג את הפסח כמצוות התורה.

המשטרה טוענת כי המעצרים נעשו במטרה למנוע מהצעירים להקריב קורבן פסח בהר הבית. שוטרים גם הגיעו לבית הוריו של יו"ר תנועת "חוזרים להר" רפאל מוריס, אך הוא לא נמצא במקום והוריו מסרו שאם המשטרה מבקשת לעוצרו עליה להגיע לביתו בחבל בנימין. 

עו"ד איתמר בן גביר המטפל בעצורים מסר כי: "מדובר במעצרי השתקה והמשטרה צריכה לאפשר לפעילי הר הבית את חופש הפולחן. ישראל מאבדת את אופיה הדמוקרטי ולא ייתכן שיעצרו אנשים לפנות בוקר רק בגלל שהם מבקשים לקיים מצוות הדת היהודית".

רפאל מוריס מסר בתגובה: "בושה שמדינת ישראל פועלת ביד ברזל כנגד אנשים שבסך הכל רוצים לחדש את אחת המצוות החשובות בתורה. המשטרה לא תמנע בעדנו את זכותנו להקריב קרבו פסח, אני סמוך ובטוח שעל כל פעיל שנעצר יגיעו עשרות רבות במקומו להר הבית בערב פסח, עם קרבנות הפסח שלהם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה