יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

רבינוביץ': חורג מסמכותו?

הרב שמואל רבינוביץ'
הרב שמואל רבינוביץ' איור: מושיק לין (צילום מסך מעריב)

ח"כ פייגלין הגיש בשבוע שעבר שאילתה למשרד ראש הממשלה בעניין הממונה על המקומות הקדושים הנתון תחת סמכותו, הרב שמואל רבינוביץ'. בדבריו כתב פייגלין: "בשבוע האחרון התפרסם שהממונה על המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', מחתים רבנים על קורא על איסור עליה להר הבית. לא זו אף זו, על פי אותם פירסומים מפעיל הרב רבינוביץ' איומים מאיומים שונים, כולל ניצול סמכותו למתן היתרי גישה לרכב לרחבת הכותל המערבי כדי להשיג את מבוקשו. האם יש אמת בפירסום זה? במידה שאפילו חלק מהמידע נכון, מה בכוונת השר לעשות כדי למנוע מהרב הממונה לפעול בדרך זו?".
ממשרד ראש הממשלה שתחתיו פועל רבינוביץ' בחרו עד כה שלא להשיב לפנייה, ואולם רבינוביץ' עצמו פנה ביוזמתו לח"כ פייגלין: "הובא לידיעתי כי נטען על ידך שפעלתי לחתימת רבנים על איסור עליה להר הבית תוך 'איומים'... מיותר לציין שזהו שקר מוחלט. מעולם לא איימתי על אדם, ועל אחת כמה וכמה בשאלה הלכתית וכלפי גדולי ישראל. יוזמת ההחתמה גם לא היתה שלי. כמייצג את עמדת הרבנות הראשית לדורותיה השוללת עליה להר הבית באופן מוחלט, לבקשת הרב שלמה אבינר אני משמיע דעה זו בצורה נחרצת".
פייגלין לא נבהל: "לא קבעתי מסמרות בדבר פעילותך, אלא רק הפניתי שאלות לשר הממונה עליך, שאלות שזכותי וחובתי כנציג הציבור לקבל עליהן תשובות. לא ציינת במכתבך מי הוא בעל היוזמה להחתמה המחודשת על מכתב הרבנים הראשיים מלפני שנים רבות. האם הרב אבינר פנה מיוזמתו לרבנים, או שמא היוזם המסתורי להחתמה המחודשת פנה אליו כדי שיפנה לרבנים? ניכר שהיית בסוד העניינים ומשום מה בחרת להתעלם מתשובה ברורה בנושא זה.
"הדיון ההלכתי מוכר וידוע, וכידוע לך ישנה סוללת רבנים מכובדת ובראשה מזקני הדור כמו הרב דב ליאור המתירה ואף מחייבת את העלייה להר בקדושה ובטהרה. איני יודע אם אתה אוכל רק מהכשר הרבנות או גם מהכשרים נוספים כמו הבד"ץ, אבל ברור לי שכממונה מטעם המדינה אינך מנהל קמפיינים נגד מי שלא אוכל מהכשר הרבנות ונסמך על רבנים אחרים. לא ברור לי מדוע בענין זה אתה חורג מתפקידך ורואה חובה לעצמך למנוע מיהודים שסומכים על רבניהם מלעלות להר. יתרה מזו אם אכן אתה רואה עצמך כרב האחראי על המקום הקדוש – הר הבית, כיצד זה אתה מאפשר את הפקרתו בידיים זרות המחללות את קדושתו יום יום שעה שעה?".
 

4 תגובות:

  1. שמוליק השקרן קודם אמר שזה יוזמתו של רב נבנצאל עכשיו של אבינר. מנוי ביילין החלוני.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי, האם יש לך קשרים כלשהם עם משפחת רבינוביץ?

      מחק
  2. פייגלין התותח!!

    השבמחק
  3. אם היה מקדיש עשירית מהאנרגיה שלו נגד יהודי הר-הבית
    כנגד המוסלמים מהר-הבית מזמן היינו נגאלים.
    המינוי של יוסי ביילין כבר אמרנו !
    בוגד באדמו"ר וקהילת חב"ד כדי לזכות באמונם של פרס ביילין
    ולאחרונה התחזק ונהיה חסיד הדוק של גדולי ליטא.
    בעבר הרב אלישיב,
    ועכשיו עבר לרהרב שטיינמן והרב אוירבך ליטאי לוטפאק אה ? אה?

    השבמחק