יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

דע את האויב (2)

האם יש סיכוי שהם יחליפו את "אל-אקצה"

בידיעה של דלית הלוי שהתפרסמה בערוץ 7 בכ"ח באב נמסר על דברים מעניינים שנאמרו על ידי איש דת סאלפי במצרים.

הוא טוען שהפירמידות מסמלות את הזהות המצרית יותר מ"אל-אקצה".

נראה שלמרות התרומה שלנו, בעל כורחנו לסמל מצרי זה, נשמח שהם ידבקו אליו ויעזבו אותנו לנפשנו.

האם נדע לעשות שימוש נכון במגמה זו ולחזק אותה?



להלן הידיעה במלואה:
הר הבית. ארכיון

"הפירמידות קדושות יותר מאל-אקצה"

גינויים מקיר לקיר נגד איש דת מצרי שטען, כי קהיר קדושה מירושלים והפירמידות קדושות יותר ממסגד אל-אקצה. מואשם בבגידה באסלאם.

סערה פוליטית במצרים בעקבות דברי "כפירה" של איש דת סלפי הממעיטים בערכם של ירושלים ומסגד אל-אקצה. איש הדת הסלפי, מוחמד אבו חאמד, ראש מפלגת "חיים לתושבי מצרים", פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים:

"אנו מדברים על מדינה והם (האחים המוסלמים) מדברים על מה שמכונה ח'ליפות, אנו מדברים על קהיר כבירה של המדינה והם מדברים על אל-קודס כבירה של הח'ליפות, ובעיניים קהיר קדושה יותר מאל-קודס והפירמידות קדושות יותר ממסגד אל-אקצה".

אבו חאמד טען עוד, כי הכנסיות והפירמידות משקפות את הזהות וההיסטוריה המצרית יותר מהמסגדים, שהוקמו בהשפעת הווהאבים ובכסף סעודי. לדבריו, האינטרס של הזרם הווהאבי הוא לדחוק לשוליים את הזרמים הלאומיים, וזאת כדי לשלוט על המדינה ועל רכושה, ולשם כך הם מנצלים את הדת כדי לשלוט בתושבים.

גינויים תקיפים על דברים אלה נשמעו מהאחים המוסלמים והחזית הסלפית. הישאם כמאל, חבר לשכת ההסברה של החזית הסלפית, אמר כי אבו חאמד מבטא גישה הסוטה יותר ויותר מהאסלאם, והדבר נובע לדבריו ממניע כספי. השיח' אבו איסחאק אל-חוויני הגיב בפייסבוק: "אינני יודע אם אבו חאמד התנצר או עזב את האסלאם? הוא היה מלמד קוראן... ואולם כאשר טעם את טעמו של הכסף בגד בדתו והחל ללחום בה".

העיתונאי מוסטפא בכרי טען, כי דבריו של אבו חאמד על מסגד אל-אקצה הם "פשע" ועליו להתנצל עליהם. “אם אתה משווה בין אחד מבתיו של אללה לבין הפירמידות ורואה בפירמידות קדושות יותר אזי לך ותעבוד אל הפירמידות”, כתב.


למקור לחץ כאן>>

תגובה 1:

  1. לא הייתי מתלהב. איך שאני קורא את הדברים הם מוצאים מהקשרם (או לפחות מנופחים), ולא אמיתיים יותר מאמירות של רבנים מסויימים הטוענים שאין לנו היהודים מה לחפש בהר הבית.
    בכל עם יהיו תבוסתנים ומסלפים לטובת הון פוליטי. זה לא מעיד על המגמה הכללית. ולכן - לא להתרגש בכלל.

    השבמחק