יום שישי, 10 במאי 2013

יו"ר הכנסת: לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית

יהודי מתפלל בהר הבית
'למרות הרגישות, צריך לעשות צעד נוסף בנושא הר הבית'. 'מניעת זכות התפילה בהר הבית, זה דבר מאוד חמור'. 'כמו שהגענו לשינוי המצב בקשר לכניסת יהודים להר הבית, כך צריך לעשות בקשר לתפילתם של יהודים שם'. את הדברים הללו אמר הלילה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לדבריו, 'יש יותר מדי מגבלות בהר הבית. ומניעת זכות התפילה זה בעיני דבר מאוד חמור'. 'לא חושב שזה יכול להמשך'.

בראיון מיוחד לרגל יום ירושלים, שהעניק יו"ר הכנסת לתוכנית נקודת מפגש ברשת ב', עלו בזה אחר זה יו"ר עמותת אל אקצה כאמל ריאן, הרב דוד סתיו, ויו"ר הכנסת, ועסקו בענין עליית יהודים ותפילת יהודים בהר הבית.

הרב סתיו אמר כי הוא מתנגד לכוונת משרד הדתות להתקין תקנות וכללי התנהגות שיאפשרו תפילת יהודים בהר הבית, וגם אם ייבחר לרב הראשי הוא יתנגד לכך.

כאמל ריאן יו"ר עמותת אל אקצה אמר כי הוא מעדיף לנהל דו שיח בענין הר הבית עם הרב סתיו, ורבנים כמותו, שיאפשרו למוסלמים בלעדיות בהר הבית, בגלל השיח הדתי שלהם.

יו"ר הכנסת אמר כי ניתן לשנות את כללי ההתנהגות של יהודים בהר הבית, כך שיוכלו להתפלל במקום, ולא רק לעלות אליו. לדבריו "מניעת זכות התפילה היא דבר מאד חמור" וכפי שהצלחנו להביא שינוי ביחס לעצם ביקורם של יהודים בהר הבית, למרות התנגדות הוואקף, כך צריך לשנות לאט לאט את המצב הקיים, ולאפשר תפילת יהודים בהר הבית.


מצורף: 
תמליל דבר יו"ר הכנסת הנוגעים להר הבית.

קישור לתוכנית, הראיון עם יו"ר הכנסת במחצית השניה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה