יום חמישי, 2 במאי 2013

צעדי ענישה נגד פייגלין

ח"כ משה פייגלין החליט להשעות את פעילותו הפרלמנטרית במסגרת סיעת הליכוד. תגובתו החריפה של יו"ר הקואליציה לא אחרה לבוא.
מאת: חזקי עזרא / ערוץ 7
ראש הקואליציה, יריב לוין, החליט לנקוט בצעדי ענישה נגד ח"כ משה פייגלין מהליכוד, זאת לאחר שפייגלין הבהיר כי הוא משעה את פעילותו הפרלמנטרית במסגרת הסיעה.
חבר הכנסת לוין מגביל את מכסת החקיקה המותרת מטעם הליכוד-ביתנו לפייגלין, כעונש על כך שפייגלין עצמו החליט להחרים את פעילותה הפרלמנטרית של מפלגתו.
חבר הכנסת משה פייגלין שיגר אמש (רביעי) מכתב חריף לחבריו בסיעת 'הליכוד ביתנו' בו הבהיר כי משלא הותר לו לעלות להר הבית - נחצה הקו האדום ונשתנו הכללים, כלשונו.
בפתח מכתבו לח"כים, פייגלין מסביר כי מנעו ממנו לומר את הדברים בישיבה הסיעה, "לכן אני מוצא לנכון להעבירם אליכם בכתב - אשמח להוסיף ולפרטם באופן אישי עם כל מי שיחפוץ. הדברים שלהלן מגובים במסמכים ובהקלטות", הבהיר.
לדבריו, לא מדובר כאן בעניין אישי, והביא כדוגמא את החלטת המשטרה שלא לאפשר לוועדת הפנים לעלות להר הבית עקב התנגדות הווקף. "כל מי שמייצג את הריבונות של מדינת ישראל בעיני הריבון בהר-הווקף, מנוע מלעלות להר, כאשר קבלן הביצוע היא ממשלת ישראל".
"למותר להסביר לחברי הכנסת של התנועה הלאומית את משמעותם החמורה של הדברים. כל הקווים האדומים באשר לריבונות ישראל בירושלים נרמסו, ונפרצו וזאת עוד לפני שאני מזכיר את רמיסת החוק שבהחלטות אלה, במעבר על חוק יסוד ירושלים וחוקי יסוד נוספים, כמו גם צפצוף ארוך על חסינות הכנסת וריבונותה. אנו נמצאים במציאות חדשה שמחייבת את כולנו לפעולה לא שגרתית", הבהיר פייגלין את מחאתו.
פייגלין הסביר כי "הדבר האחרון" שהוא מבקש זה להתעמת מול ראש הממשלה נתניהו, "אותו אני מעריך מאוד ומקפיד בכבודו. ברור לכולנו שאין לי מה להרוויח מכך. למותר לציין שגם על יתר חברי הסיעה אין לי עניין להכביד. ההיפך הגמור הוא הנכון. עם בחירתי לכנסת לא דרשתי דבר, קיבלתי בשמחה את התפקידים והמטלות שהוצעו לי ונדמה לי שכולם יכלו להיווכח כי אני משקיע כל מאמץ בכדי לתת את המקסימום למען המטרה המשותפת", כתב.
הוא שאל, "אך מה שווה כל הפעילות בכנסת, אם זו כך מסתבר, מוותרת על הריבונות בלב ירושלים? מי הוא הריבון בירושלים, כאשר הווקף המוסלמי הוא הקובע מי מאיתנו – חברי הכנסת - רשאי או לא רשאי לעלות לקדוש שבמקומותנו, להר הבית? את מי בדיוק אנחנו מרמים?"
"האם שכחנו את שבועתנו 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני' מה ערך לשבועתנו זאת אם אנו מפטירים כאשתקד כאשר המציאות הנוראה בה הווקף הוא המכתיב לממשלת ישראל מה לעשות בהר בניגוד לחוק, טופחת על פנינו?"
לדבריו, אם עד עכשיו התאפשר "להשלות את עצמנו" שישראל היא הריבון בהר הבית והווקף פועל בשליחותה, "עתה התברר שממשלת ישראל פועלת בשליחותם, ולמעשה אנו סוללים להם את הדרך לכל הארץ כדברי משורר התנועה הלאומית – אורי צבי גרינברג 'השולט בהר שולט בארץ'".
מדובר, לטענת פייגלין, בחציית קו אדום שנכפתה עליו ללא כל דין ודברים ואינה מותירה לו אפשרות להמשיך ולהתנהל כרגיל. "כיצד אוכל להביט בראי, אם למען עתידי הפוליטי אפקיר כך את הר הבית?"
"בלב כבד ובניגוד גמור לכל כוונותי שמלכתחילה, נאלצתי להפסיק את כל פעילותי הפרלמנטרית הרגילה, כדי להבהיר שבנושא זה אין משחק פוליטי רגיל. אני יודע שרק התחלנו קדנציה ולכולנו שאיפות ורצונות לעשות, אך יש רגעים בחיים שצריך להניח הכול בצד ולפעול בהתאם לצו המצפון, הר הבית סלע קיומנו, קורא לנו, בזה הרגע", כתב פייגלין.

4 תגובות:

  1. יישר כוח משה פייגלין.
    אתה צודק לחלוטין ותמיכתי שלוחה אליך!
    בהצלחה בהמשך!

    השבמחק
  2. זו דרך של אדם אידיאולוגי המאמין בדרכו! זו מנהיגות אמיתית

    השבמחק
  3. אשריך שנתפסת בדברי תורה
    ועל יריב נאמר יום יבוא ושילם

    השבמחק